درخشش ایران در جشنواره عربی غدیر


تولیدات رسانه‌ای ایران در سیزدهمین جشنواره رسانه‌ای بین‌المللی غدیر در کشور عراق، در چند بخش برگزیده شدند.

به گزارش پایگاه خبری آموزشگاه رسانه به نقل از نینا (خبرگزاری عراقی) اختتامیه سیزدهمین جشنواره رسانه ای بین المللی غدیر جمعه ـ ۳۱ تیر ماه ـ در بغداد برگزار شد. بیش از ۱۸۰ مؤسسه رسانه‌ای محلی و عربی و نیز نزدیک به ۲۵ کشور در این رویداد شرکت داشتند.

با اعلام اسامی برگزیدگان، آثار شرکت‌کنندگان ایرانی در این جشنواره در چند بخش برگزیده شد. جایزه بهترین برنامه تحقیقی به شبکه ایرانی سحر، جایزه بهترین برنامه کودک به شبکه هدهد، جایزه بهترین فیلم انیمیشن، جایزه بهترین مستند و جایزه بهترین موشن گرافیک سه بعدی نیز به جمهوری اسلامی ایران رسید.

در این میان تندیس بهترین نماهنگ و بهترین انیمیشن سه بعدی به ترتیب به نماهنگ «ایستاده‌ایم ٢» به کارگردانی محمدباقر مفیدی‌کیا و انیمیشن سه بعدی «فان فارم» (دهکده شادی) به کارگردانی سعید ضامنی‌آتنی و رسول شیری که از تولیدات باشگاه فیلم سوره و مرکز انیمیشن سوره هستند، رسید.

هیات داوران سیزدهمین دوره جشنواره الغدیر، رسانه‌ها و تلویزیون‌های برگزیده این دوره را به شرح زیر اعلام کرده‌اند:

بر این اساس، شبکه آرتی روسیه جایزه بهترین اثر دربخش برنامه‌های آزاد و شبکه ۱۲ ترکیه برگزیده بهترین اثر در بخش برنامه‌های متنوع شد.   

جایزه بهترین فیلم مستند به مؤسسه یمنی علی صالح برای فیلم «مرگ در زمان محاصره» (الموت فی زمن الحصار) و نیز مرکز مستند حقیقت از ایران رسید.

جایزه بهترین برنامه تحقیقی به شبکه ایرانی سحر و بهترین برنامه برای خانواده و زنان به شبکه المسیرة یمن رسید.

همچنین شبکه ایرانی هدهد جایزه بهترین برنامه کودک را دریافت کرد. شبکه البلاد الجزایر نیز برنده جایزه بهترین برنامه خانوادگی شد.     

جایزه بهترین اثر نمایشی به یک موسسه سوری و بهترین نمایش به کانال تلویزیونی تونس رسید. 

جایزه بهترین موشن گرافیک سه بعدی هم به جمهوری اسلامی ایران و جایزه بهترین اینفوگرافی به شبکه ماهواره‌ای المنار تعلق گرفت.

سیزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی ـ رسانه‌ای غدیر ۲۹ تا ۳۱ تیرماه (۲۰ تا ۲۲ جولای) مصادف با ۲۰ تا ۲۲ ماه ذی‌الحجه با شعار «رسانه حرفه‌ای و اخلاق‌مدار» در شهر بغداد برگزار شد.

درخشش ایران در جشنواره عربی غدیر

انتهای پیام


منبع:خبرگزاری ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا