بایکوت BBC به بازیکنان فوتبال رسید



بی‌بی‌سی پس از حذف «گری لینه‌کر» از برنامه معروف فوتبالی این شبکه با واکنش شدیدی مواجه شده و بازیکنان لیگ برتر نیز در پی تحریم این شبکه هستند.

به گزارش پایگاه خبری آموزشگاه رسانه به نقل از میرور، بازیکنان لیگ برتر فوتبال انگلیس در حال مذاکره برای تحریم رسانه‌ای شبکه بی‌بی‌سی پس از خروج «گری لینکر» مجری برنامه ورزشی مسابقه روز (Match of the Day) در پی اظهارات انتقادی او از سیاست‌های دولت انگلیس در قبال پناهجویان هستند. 

شبکه بی‌بی‌سی که با اعتصاب کارکنان خود مواجه شده و قادر به یافتن جایگزین‌ مناسبی برای «لینکر» برای اجرا این برنامه تلویزیونی پرطرفدار نبود، تصمیم بی‌سابقه‌ای گرفته و روز گذشته (شنبه) برنامه‌های این هفته پخش فوتبال لیگ برتر انگلیس را بدون  هیچ مجری یا برنامه استودیویی به روی آنتن برد. 

در این زمینه بیشتر بخوانید:

تعلیق مجری منتقد و پس‌لرزه‌هایش

تعلیق «لینکر» بلافاصله با واکنش مفسران ورزشی شبکه بی‌بی‌سی و برنامه «Match of the Day» همراه شد و «ایان رایت» و «آلن شیرر» نیز اعلام کردند که در این برنامه حضور نخواهند یافت. 

اکنون بازیکنان فعلی لیگ برتر در حال بحث در مورد راه‌هایی برای نشان دادن همبستگی خود با «گری لینکر» و تحریم رسانه‌ای شبکه بی‌بی‌سی هستند و بسیاری از بازیکنان شاغل در لیگ برتر با اتحادیه فوتبالیست‌های حرفه‌ای (PFA) انگلیس تماس گرفته‌ و به صراحت اعلام کرده‌اند که از هر کسی که تمایلی به صحبت با بی بی سی قبل و بعد از بازی های آخر این هفته نداشته باشد، حمایت خواهد کرد. چهار مسابقه از رقابت‌های این هفته لیگ برتر امروز (یکشنبه، ۲۱ اسفند) برگزار خواهد شد. 

اتحادیه فوتبالیست‌های حرفه‌ای انگلیس نیز به بازیکنان اطمینان داده که از آنها حمایت خواهد کرد. 

«استیو ویلسون» گزارشگر معروف شبکه بی‌بی‌سی نیز از جمله چهره‌هایی است که به جمع تحریم‌کنندگان بی‌بی‌سی پیوسته است و «آلن شیرر» کارشناس ارشد فوتبال بی‌بی‌سی و مهاجم سابق نیوکاسل، «یان رایت»، بازیکن سابق آرسنال و کارشناس ثابت برنامه «Match of th Day»، «جرمین جناس»، بازیکن سابق تاتنهام و مجری و کارشناس، «میکا ریچاردز»، مدافع سابق منچسترسیتی و یکی از کارشناسان ارشد فوتبال بی‌بی‌سی، «الکس اسکات» مجری برنامه «Football Focus» و بازیکن سابق آرسنال، «مارک چپمن» گزارشگر پوشش مسابقات ورزشی زنده در شبکه« ۵ Live» و همچنین «کالین موری»، «دیون دوبلین»، «جیسون محمد»، «گلن موری» و «کلی سامرز» از دیگر چهره‌های ورزشی و رسانه‌ای مطرح هستند که تاکنون در حمایت از «لینکر» به تحریم شبکه بی‌بی‌سی پیوسته‌اند. 

پس از آنکه «گری لینکر» توییت‌هایی در انتقاد از سیاست جدید پناهندگی «ریشی سوناک» نخست وزیر بریتانیا منتشر کرد و زبان مورد استفاده وزیران دولت را درباره پناهجویان ـ مبنی بر تصمیم بازداشت و اخراج آنان از انگلستان ـ به زبان نازی‌ها در دهه ۳۰ میلادی تشبیه کرد، کابینه وزرای یریتانیا شبکه بی‌بی‌سی را بر برخورد ابن مجری محبوب تحت فشار قرار دادند و در نهایت نیز این مجری وفوتبالیست سابق از این برنامه کنار گذاشته شده و سخنگوی شبکه عنوان کرده در حال بررسی رسیدن به توافقی با «لینکر» برای حضور او در شبکه‌های اجتماعی هستند و تا آن زمان «لینکر» او در برنامه‌ها حضور نخواهد داشت. 

انتهای پیام


منبع:خبرگزاری ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا