۳۱۳ عنوان برنامه دهه کرامت در اردبیل برگزار می‌شود



به گزارش پایگاه خبری آموزشگاه رسانه، عصر یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه در اظهار کرد: تلاش ما بر این است تا را در کل کشور و حتی و دنیا ترویج داده و زمینه تقویت مؤلفه‌های ارزشمند فرهنگ رضوی را فراهم کنیم.

وی تصریح کرد: ترویج و گسترش فرهنگ رضوی نیازمند کار و همت ویژه‌ای است که قطعاً رویکرد آستان قدس رضوی این است که هر کس در کشور به نام امام رضا (ع) خدمت ماندگاری را انجام داده و خود خادم امام رضا (ع) باشد.

دبیر کانون‌های خدمت رضوی استان اردبیل گفت: باید خادمی امام رضا (ع) را در هر نقطه از کشور و حتی در داخل منزل ترویج و توسعه دهیم تا هر کس به عنوان یاور رضوی بتواند کار نیک و شایسته‌ای را انجام دهد.

حسن‌زاده افزود: حتی یک زن خانه‌دار، و نیز می‌تواند به عشق امام رضا (ع) در امر خادم‌یاری ورود پیدا کرده و به عنوان یاور رضوی کارهای ارزشمند و معنوی را انجام دهد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در برنامه‌های مختلفی با محوریت آحاد جامعه برگزار می‌شود که به صورت ابتکاری قرار است در ۲۸ مسجد سطح استان که به نام امام رضا (ع) بنا شده، جشن رضوی برگزار شود.

حسن‌زاده از تدارک ۴۰ عنوان برنامه در قالب ۳۱۳ برنامه متنوع برای اجرا در دهه کرامت خبر داد و اضافه کرد: برای اولین بار مسیر رضوی تعریف شده تا از حسینیه میرزاده خانم تا اردبیل آذین‌بندی شده و در قالب غرفه‌های مختلف خدمات کانون‌های رضوی به مردم ارائه شود.

وی بیان کرد: سعی ما بر این است تا با مردمی کردن این جشن‌ها حتی برگزاری جشن و آذین‌بندی را به منازل و کوچه‌ها سوق دهیم تا هر کس به صورت خانوادگی نیز در جشن امام رضا (ع) مشارکت کند.

حسن‌زاده در ادامه سخنان خود اظهار کرد: در فضاهای عمومی، تمامی ادارات، هیئت‌های مذهبی و گروه‌های مختلف برنامه‌های گرامیداشت دهه کرامت برگزار می‌شود و سعی ما بر این است تا با توجه به شخصیت امام رضا (ع) و ورود به حوزه مناظرات و تبیین مسائل مختلف، کرسی‌های آزاداندیشی مورد توجه و دقت نظر قرار گیرد.

وی تصریح کرد: در ۱۱ خرداد به عنوان آغازین روز دهه کرامت و که با میلاد حضرت معصومه مقارن شده، برنامه تجلیل از دختران برگزار خواهد شد.

حسن‌زاده گفت: در کنار برنامه‌های مختلف ۱۸ خرداد سرود همخوانی «سلام فرمانده» نیز با همراهی خادمان رضوی در اردبیل برگزار خواهد شد.

وی فعالیت ۲۰ کانون تخصصی را در قالب کانون‌های رضوی یادآور شد و افزود: این کانون‌ها شامل کانون قرآنی، سلامت، اردوهای جهادی، حقوقی، مشاوره و… فعالیت می‌کنند و در محلات نیز کانون‌های عمومی محلات فعالیتشان را انجام می‌دهند.

حسن‌زاده فعالیت ۵۰ کانون عمومی را در محلات استان یادآور شد و خاطرنشان کرد: تلاش ما بر این است تا امسال تعداد این کانون‌ها را به بیش از ۲۰۰ کانون برسانیم.

وی در ادامه اضافه کرد: مراحل ثبت خادم‌یاری در آستان قدس رضوی متفاوت از سال‌های گذشته است چرا که در گام اول فرد مورد نظر به عنوان یاور رضوی خدمت یک ساله‌ای را در کانون‌های عمومی و تخصصی انجام داده سپس به عنوان خادم‌یار رضوی معرفی می‌شوند.

دبیر کانون‌های خدمت رضوی استان اردبیل بیان کرد: تلاش ما بر این است تا با همراهی اصحاب رسانه به عنوان خادم‌یاران افتخاری رضوی، فعالیت‌های مطبوعاتی را در این حوزه سر و سامان داده و از ظرفیت آنها به بهترین شکل استفاده کنیم.


منبع:خبرگزاری مهر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا