چشم‌انداز رسانه‌ای اردبیل روشن است



به گزارش پایگاه خبری آموزشگاه رسانه، امیر رجبی عصر سه‌شنبه در نشست با و که در اردبیل برگزار شد، اظهار کرد: به بهانه برگزاری چهارمین جشنواره استانی مطبوعات گرد هم آمدیم تا درد دل‌های اصحاب رسانه را شنیده و در گره‌گشایی از مشکلات آنها پیشقدم شویم.

وی تصریح کرد: فعالان و اصحاب رسانه مورد اعتماد و وثوق مردم هستند و با توجه به حساسیت کاری آنها باید حمایت‌ها و پشتیبانی‌ها از اصحاب رسانه و خبر به شکل مداوم و مستمر انجام شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل ضرورت پررنگ شدن حضور اصحاب رسانه را در رویدادهای مختلف استانی یادآور شد و گفت: خانه مطبوعات می‌تواند محلی برای دورهمی‌ها، نشست‌ها، برگزاری کارگاه‌ها و جلسات هم‌اندیشی اصحاب رسانه باشد تا در کنار دلجویی از بزرگان، بزرگداشت اصحاب رسانه پیشکسوت و با تجربه، بتوان از تجربیات آنها استفاده کرد.

رجبی افزود: باید خود خبرنگاران به این صنف و فعالیتشان ارزش و بها بدهند و در قالب رویدادهای مختلفی که با محوریت خانه مطبوعات برگزار می‌شود، حرکت‌های تحولی را در این حوزه شاهد باشیم.

وی ضرورت برگزاری نشست‌های تخصصی و کارگاه‌های آموزشی را برای نیروهای جوان و فعال در این حوزه یادآور شد و خاطرنشان کرد: خانه مطبوعات می‌تواند در این اشتراک‌گذاری تجربیات و تخصص‌ها نقش‌آفرینی اصلی را داشته باشد.

رجبی ضرورت تقویت و توسعه فضای گفتمان و گفت‌وگو را با محوریت رفع دغدغه‌های صنفی و حل مشکلات یادآور شد و اضافه کرد: با توجه به اینکه اصحاب رسانه منعکس‌کننده مطالبات و خواسته‌های مردمی از مسئولان است باید به نحوی عمل کنند تا واقعیت‌ها منتشر شده و مسئولان نیز در امر پاسخگویی در میدان عمل حاضر باشند.

وی برگزاری جشنواره مطبوعات استان را با همکاری مجموعه‌های مختلف فرهنگی یادآور شد و بیان کرد: در کنار تجلیل و تکریم از پدیدآورندگان آثار ارزشمند، نمایشگاهی نیز در این حوزه برپا خواهد شد.

خبرنگاران باید پالایش حرفه‌ای شوند

رجبی ضرورت پالایش حرفه‌ای اصحاب رسانه و خبرنگاران را از اولویت‌ها و ضرورت‌ها اعلام کرد و ادامه داد: ما نیز از این پالایش خبرنگاران واقعی استقبال می‌کنیم و امیدواریم این حرکت در دوره جدید فعالیت خانه مطبوعات به سرانجام برسد.

وی از آمادگی فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برای تدارک زیرساخت‌ها و ایجاد امکانات مناسب برای اصحاب رسانه در تولید و انتشار محتواهای غنی و سودمند را یادآور شد و اظهار کرد: قطعاً با محوریت خانه مطبوعات تلاش خواهیم کرد تا با مدیران استانی و مرتبط با آگهی‌ها و رپورتاژها تعامل خوبی را برقرار کنیم تا در این حوزه نیز مطبوعات و نشریات محلی از فضای ایجاد شده استفاده کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: با دور کردن ذهنیت‌های منفی و نگاه خیرخواهانه همراه با نشاط و سرزندگی افق روشن و چشم‌اندازی شایسته در پیش روی رسانه‌های استان است که امیدواریم در این زمینه شایسته عمل کنیم.

در این جلسه دبیر خانه مطبوعات استان اردبیل نیز به پایان فعالیت دوره هشتم اعضای هیئت مدیره اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه اساسنامه خانه مطبوعات در حال تغییر و تحول است، این دوره از فعالیت هیئت مدیره با یک سال تمدید روبه‌رو شده و در این یک سال سعی خواهیم کرد تا با منطبق بر اساسنامه جدید پالایش اعضا را انجام دهیم.

سید مصطفی جمشیدی افزود: متأسفانه به رغم برگزاری کارگاه‌های تخصصی چندان استقبالی از این کارگاه‌ها و نشست‌های تخصصی از سوی اصحاب رسانه انجام نشده ولی امیدواریم چهارمین جشنواره مطبوعات استان به محل هم‌اندیشی و هم‌افزایی تجربیات مفید منجر شود.

دبیر چهارمین جشنواره مطبوعات استان اردبیل نیز اهداف جشنواره را ایجاد فضای نشاط رسانه‌ای عنوان کرد و ادامه داد: مطبوعات دوستان گران‌سنگی دارد و در نقطه مقابل آن دشمنان رسانه که مانع فعالیت آنها هستند، همان مجموعه‌هایی به شمار می‌روند که در برابر رسانه و اطلاع‌رسانی آزاد و دسترسی مطبوعات به اخبار و اطلاعات دقیق مانع ایجاد می‌کنند.

سجاد ناصر آزاد در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد: مرجعیت رسانه‌ای باید حفظ شود و در کنار آن امیدآفرینی و وفاق در این دوره از جشنواره مد نظر است.

وی اضافه کرد: چهارمین جشنواره استانی مطبوعات و خبرگزاری‌ها نیمه دوم شهریورماه برگزار می‌شود و ما منتظر ارسال آثار از سوی اصحاب رسانه هستیم و تا ۱۵ مردادماه فرصت ارسال آثار در هشت بخش اصلی و هفت بخش ویژه وجود دارد.

به گزارش پایگاه خبری آموزشگاه رسانه، در این جلسه تعدادی از خبرنگاران و اصحاب رسانه‌ای استان درد دل‌ها و مطالبات خود را مطرح کردند که از جمله آن امکان بهره‌مندی خبرنگاران از اینترنت آزاد، پالایش دقیق و حرفه‌ای خبرنگاران، برگزاری دوره‌های تخصصی و مرتبط با حرفه روزنامه‌نگاری، ضرورت تخصیص آگهی‌های دولتی به مطبوعات و نشریات محلی و انسجام بیشتر در پیشبرد اهداف رسانه‌ای از جمله این دغدغه‌ها و مطالبات مطرح شده بود.


منبع:خبرگزاری مهر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا