پرونده راه و راه آهن اردبیل بسته می‌شود



به گزارش پایگاه خبری آموزشگاه رسانه، شامگاه پنجشنبه در نشست خبری با در اظهار کرد: اولین رکن توسعه اجماع در مسیر پیشرفت و ترقی است که انتظار می‌رود و اصحاب رسانه نیز به عنوان نخبگان جامعه در این اجماع مشارکت کنند.

وی تصریح کرد: به دور از هرگونه انحراف و سیاسی‌کاری باید مسیر رشد و بالندگی استان را به معنای واقعی همواره کنیم که ضرورت این کار اجماع نخبگان و همدلی عمومی است تا شرایط مناسبی را در مسیر رشد، توسعه و اصلاح جامعه رقم بزنیم.

گفت: در استان اردبیل اصلی‌ترین بحث و محوری‌ترین فعالیت‌ها بر مدار توسعه است که قطعاً سایر اقدامات و فعالیت‌ها خارج از این مسیر توسعه ظلم به حق و حقوق مردم و خیانت در حق مردم است.

عاملی افزود: در اکثر شاخص‌های توسعه‌ای استان اردبیل رتبه و جایگاه بهتر از ۲۵ و ۲۶ را ندارد و ما باید همچون سایر استان‌ها در بسته شدن پرونده برخی پروژه‌ها همت جدی داشته باشیم تا با تکمیل و توسعه ‌ها و برای همیشه پرونده این پروژه‌ها را ببندیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: هر چند نسبت به سایر استان‌ها در بحث زیرساخت‌های راه، راه آهن و فرودگاه دچار عقب‌ماندگی هستیم اما با یک برنامه ۲، سه ساله می‌توانیم جبران مافات کرده و حرکت تحولی را رقم بزنیم.

عاملی اضافه کرد: ما در حال حاضر به غیر از توسعه به چیز دیگری فکر نمی‌کنیم و تمام تلاش بنده به عنوان دهمین استاندار بر این است تا فراتر از انتظار مردم کارها و اقدامات مؤثری را در حوزه زیرساختی انجام دهیم.

استانداری در اردبیل با ۲۸ ماه خدمت یک کیلومتر بزرگراه نساخته است

رئیس شورای اداری استان اردبیل بیان کرد: برخی استانداران گذشته با ۲۸ ماه خدمت حتی یک کیلومتر بزرگراه احداث نکردند و پروژه نیز در دوره مسئولیت آنها خوابیده است.

وی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: ما هیچ نیتی جز خدمت به مردم نداریم و در این مسیر با برنامه و اقدامات تحولی حرکت می‌کنیم و امیدواریم به رغم محدودیت منابع و تشدید تحریم‌ها در به سرانجام رساندن طرح‌ها و پروژه‌ها موفق عمل کنیم.

عاملی تصریح کرد: در سال گذشته از محل سفر رئیس جمهور یک‌هزار و ۳۵۰ میلیارد تومان و امسال نیز یک‌هزار و ۴۰ میلیارد تومان منابع به استان تزریق شده و سعی کردیم هیچ پروژه متوقف و تعطیل شده نداشته باشیم.

وی گفت: از محل تهاتر نفت به عنوان ظرفیت قانونی با گارانتی و تضمین مناسب استفاده می‌کنیم تا سرمایه‌گذار در طرح‌ها و پروژه‌های زیربنایی و ملی استان مشارکتی جدی داشته باشد.

عاملی روند جلب موافقت مسئولان را در استفاده از ظرفیت تهاتر نفت یک پروژه پیچیده و طولانی مدت اعلام کرد و افزود: در پنج ماه گذشته به لطف و عنایت الهی به هر دری زدیم تا مقدمات این سرمایه‌گذاری فراهم آید و به عنوان اولین استان تخصیصی را از محل تهاتر نفت به ارزش یک‌هزار میلیارد تومان دریافت کردیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: تا آخر سال فرصت داریم تا این منابع را صرف اجرای پروژه‌های زیرساختی در استان کنیم که قطعاً با مجاهدت همه مسئولان استان زمینه تحقق این امر فراهم می‌آید.

عاملی اضافه کرد: در حوزه اقتصادی ما راهی جز تولید کالا و خدمات نداریم و در همه بخش‌ها از صنعت و خدمات گرفته تا کشاورزی، حمل و نقل و لجستیک به دنبال تکمیل زنجیره‌های تولید و افزایش توانمندی برای ایجاد فرصت‌های اشتغال هستیم.

وی ضرورت حضور گردشگران خارجی را در مسیر تولید ثروت و همچنین بهره‌گیری از تنوع گردشگری تاریخی، طبیعی و… یادآور شد و بیان کرد: زیرساخت این امر احداث هتل پنج ستاره و تکمیل پروژه‌های راه آهن و توسعه فرودگاه است که این امر منجر به افزایش ورود گردشگران خارجی خواهد شد.

عاملی به مردم استان قول داد تا با این برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری استان اردبیل در ۲، سه سال آینده در مسیر تحول واقعی قرار گرفته و به بهبود وضعیت اقتصادی مردم کمک کرد.

وی حساسیت صدور مجوز برای طرح‌های آلاینده را به عنوان خط قرمز مسئولان استانی یادآور شد و ادامه داد: به ویژه در مسیر تونل حیران تا نیر، اجازه راه‌اندازی صنایع آلاینده نخواهیم داد و ما تمام تلاشمان بر این است تا شرایط سلامت زیست محیطی در استان به ویژه سرعین مورد حفاظت و مراقبت قرار گیرد.

استاندار اردبیل تصریح کرد: برای حفاظت محیط زیست و سالم ماندن فضای طبیعی تمام همت خود را به کار می‌گیریم و تلاشمان بر این است تا طرح‌هایی که تخریب محیط زیست را به همراه دارد در این شهرستان اجرایی و عملیاتی نشود.


منبع:خبرگزاری مهر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا