پخش «ایرانگرد»، «رهبران استقلال» و چند مستند دیگر



مجموعه‌ای از های تک قسمتی یا مجموعه مستند با موضوعات اجتماعی، علمی، فرهنگی و تاریخی و همچنین مستندهای نیروی انتظامی به مناسبت هفته فراجا از سیما پخش می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری آموزشگاه رسانه به نقل از روابط عمومی شبکه، فصل دوم مستند «برای تاریخ» شنبه تا پنجشنبه ساعت ۱۸ و ۳۰ دقیقه از شبکه افق پخش خواهد شد. این مستند به بررسی تاریخچه عملیات های دفاع مقدس از شروع تا پایان جنگ به روایت شاهدان عینی می پردازد.

 پخش سری مستندهای ویژه روز نیروی انتظامی هر روز هفته ساعت ۱۸ از این شبکه پخش می‌شود.

مستند «نسل سوم» شنبه ساعت ۲۰ از شبکه افق پخش می شود. این مستند پرتره‌ای از فرزندان شهدایی است که در حوزه کار و فعالیت خود افراد موفقی هستند و به نوعی مسیر پدر را طی می‌کنند.

مجموعه مستند «جاسوسان صنعتی» روایتگر پرونده‌هایی است که طی آن جاسوسی‌های بزرگی در حوزه‌های صنعتی توسط برخی کشورها رخ داده است. قسمت اول این مستند شنبه ساعت ۲۰ و ۳۰ دقیقه روی آنتن افق سیما می‌رود.

مستند «معمای اجتماعی» با محوریت شبکه‌های اجتماعی و تاثیرات آن بر افراد و روابط آنها با یکدیگر می پردازد. این مستند امروز شنبه ساعت ۲۲ پخش خواهد شد.

مستند «رهبران استقلال» مجموعه‌ای هشت قسمتی که هر قسمت این مجموعه به یکی از رهبران بزرگ ضد استعماری جهان و مبارزات آنها برای استقلال طلبی می پردازد. تهیه کننده و کارگردان این مجموعه وحید فرجی است. این مجموعه یکشنبه ها ساعت ۲۰ پخش خواهد شد.

مستند «تجربه ماندگار» دیگر مستندی است که روز یکشنبه ساعت ۲۱ از شبکه افق پخش می‌شود. این مستند در بنیاد روایت فتح تولید شده و زندگی حرفه‌ای نادر طالب زاده را مرور کرده است.

مجموعه مستند «فناورانه» به تهیه‌کنندگی صندوق نوآوری و شکوفایی و با هدف روایت توانمندی‌های شرکت‌های دانش‌بنیان از شبکه افق سیما روز دوشنبه، ساعت ۲۰ از شبکه افق پخش می‌شود.

مستند دو قسمتی «تاج و باج» با موضوع «تاج و باج» روایتی از تاراج یک تاریخ، دوشنبه و چهارشنبه این هفته ساعت ۲۰:۳۰  مهمان خانه مخاطبین خواهد بود.

«مرز دلهره آور» مستند دیگری است که درباره چگونگی شکل گیری گوگل و فیس بوک و بررسی قدرت و تاثیرگذاری آنها بر افکار عمومی جامعه از خرید کالا تا انتخابات است. دوشنبه این هفته ساعت ۲۲ به روی آنتن شبکه می‌رود.

فصل دوم مستند «سلام به آینده» با محوریت تبلیغ و ترویج مهارت‌های مختلف نیز چهارشنبه این هفته ساعت ۲۰ به روی آنتن افق می‌رود.

مستند «چند پرده تا سوریه» این هفته، سه شنبه ساعت ۲۱ از این شبکه پخش خواهد شد. این مستند، روایتی متفاوت‌ از پشت پرده بحران سوریه و نقش مردم در شکل‌گیری آن است.

مجموعه مستند «تازه نفس» قصه جوانان دهه شصتی و هفتادی است که در رشته و تخصص خود از مفاخر ایران زمین محسوب می شوند. مجموعه مستند تازه نفس از تولیدات گروه مستند شبکه افق چهارشنبه ها ساعت ۲۰ روی آنتن شبکه می رود.

«عراق، نابودی یک ملت» عنوان مستندی دیگری است که چهارمین قسمت آن، روز چهارشنبه این هفته ساعت ۲۲ از شبکه افق پخش خواهد شد.

قسمت دوم و سوم فصل سوم مجموعه مستند «سوریه سرزمین شگفتی ها» روز پنجشنبه و جمعه ساعت ۱۶ پخش می شود؛ این مستند روایتی از ظرفیت‌های اقتصادی و فرهنگی کشور سوریه پس از پایان جنگ است.

مجموعه مستند «فرشی از عشق» عنوان محوریت تاریخ فرش ایران به پیشینه فرش ایران از ۲۵۰۰ سال پیش تا قبل از دوره صفوی می پردازد وعصر طلایی فرش ایران از دوره های افشاریان تا زمان معاصر را بررسی می‌کند. این مجموعه مستند پنجشنبه ساعت ۲۰ از شبکه افق پخش می‌شود.

یکی دیگر از قسمت‌های «پرده‌خوانی سینمای دفاع مقدس» هم از شبکه افق پخش خواهد شد. زمان پخش این مستند ساعت ۲۲ روز پنجشنبه است. این مستند مروری بر تولیدات فیلم‌های اجتماعی دفاع مقدس از ابتدا تا کنون و تحلیل و بررسی آنها با حضور کارشناسان، کارگردانان و تهیه کنندگان این فیلم ها است.

مستند «دردانه ها» با موضوع خانواده و سبک زندگی ایرانی اسلامی ساعت ۲۰ روی آنتن شبکه افق سیما می‌رود.

همچنین مستندهایی همچون «دیوانگی»، «طلای کثیف»، «عالی نسب»، «کودکان مشغول کارند» و «معلم» نیز این هفته به روی آنتن شبکه افق می‌روند.

مستند «ایرانگرد» جمعه این هفته ساعت ۲۲ پخش خواهد شد؛ این مستند نگاهی متفاوت در معرفی طبیعت بکر شهرهای مختلف کشور و زندگی در میان عشایر و مردمان ییلاقی و غارنشین شهرها و روستاهای ایران دارد.

انتهای پیام


منبع:خبرگزاری ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا