ویژگی‌های رسانه در نظام توحیدی


ایسنا/فارس نماینده ولی‌فقیه در سپاه فجر استان فارس با اشاره و استناد به آیات و روایات مختلف، به تشریح و تبیین ویژگی‌های بارز و فعالان رسانه در نظام توحیدی پرداخت و تاکید کرد که همه تلاش‌ها در این نظام معطوف به رضایت پروردگار است.

حجت‌الاسلام محمود محمودی‌زاده دوشنبه ۲۴ مرداد در مراسم قدردانی از و فعالان رسانه که از سوی سازمان بسیج رسانه استان فارس، ترتیب داده شده بود، گفت: خداوند همه ابزار فلاح و رستگاری انسان را فراهم کرده و در جامعه اسلامی هم زمینه و بستر سعادتمندی انسان فراهم شده است.

او با تاکید بر اینکه باید یک چارچوب و یک اصولی در همه اقشار رعایت شود تا انسان به فلاح و رستگاری برسد و در عرصه‌های مختلف تلاش‌ها براساس آن چارچوب مشخص شود، افزود: در عرصه صنفی نیز این گفته صادق است

نماینده ولی‌فقیه در با بیان اینکه اصل اولیه رسیدن رستگاری انسان، خدامحوری است، عنوان کرد: در عرصه اقتصادی نیز چارچوب‌هایی وجود دارد و اگر بخواهیم سیستمی سالم ترویج یابد باید دستور الهی در بحث درامدزایی و خرج درآمد مد نظر قرار گیرد.

محمودی‌زاده ادامه داد: اگر رسانه و خبرنگار نیز بخواهد به فلاح و رستگاری برسد و در مسیر اصول دین و در مدار دین حرکت کند، باید چارچوب فعالیت خود را منطبق با دستورات الهی پیش ببرد.

او همچنین با تاکید مجدد بر اینکه تمام فعالیت فعالان رسانه باید منطبق بر اوامر و نواحی خداوند باشد، گفت: باید بین رسانه سکولار غربی و یک رسانه اسلامی تفکیک قائل شد، چرا که مسیرها متفاوت است.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه فجر فارس با تاکید براینکه یک رسانه در جامعه دینی و توحیدی باید بداند قلمی که می‌زند با دستور الهی منطبق است یا نه؟، خاطرنشان کرد: تلاش یک رسانه در نظام توحیدی بر محور پروردگار است.

او با برشمردن سرفصل‌های رسانه در نظام توحیدی، بیان کرد: حق مداری و تکیه بر حق در همه عرصه‌ها وجود دارد اما در حوزه رسانه با توجه به وظیفه سترگ، اثر ویژه‌ای دارد و اگر این مهم رعایت نشود، ممکن است جمعیت وسیعی را به باطل هدایت کند.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه فجر فارس همچنین عدالت و عدم طرفداری از جریان خاص را از دیگر سرفصل‌های مورد نظر رسانه‌ها در نظام توحیدی ذکر و خاطرنشان کرد: عدالت در تقابل با طرفداری است.

محمودی‌زاده؛ رعایت تقوا و اصلاح جامعه را از دیگر سرفصل‌ها معرفی کرد و افزود: رسانه‌ای نزد خدواند مورد تکریم قرار می‌گیرد که محور کار خود را تقوا قرار داده باشد.

او عنوان کرد: در جامعه توحیدی به راحتی نمی‌توان به رشد رسید و باید دقت کرد که چالش‌ها به نحو مطلوب پشت سر گذاشته شود.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه فجر فارس؛ تکیه بر ظن و گمان، پیروی از هوای نفس به جای پیروی از عقلانیت، شتاب زدگی در مسائل رسانه‌ای و شخصیت زدگی را از آفت‌ها و چالش‌های جدی عنوان کرد که در عرصه رسانه باید به آن دقت کرد.

محمودی‌زاده همچنین ولایتمداری و مجاهدت را از دیگر راههای رسیدن به فلاح و رستگاری برشمرد و تصریح کرد: کوچکترین زاویه با ولایت، آغاز انحراف انسان به شقاوت و بدبختی است.

جانشین فرماندهی سپاه فجر فارس نیز در ادامه این نشست، با اشاره به اینکه پیوندی بین رسالت خبرنگاران و پیام آوران کربلا وجود دارد که تکلیف را سنگین می‌کند، یکی از مهمترین مسائل امروز را توجه به روشنگری و جهاد تبیین دانست.

سرهنگ پاسدار حسن عبدالله زاده، یکی از موضوعاتی که امروز بیش از هر زمان دارای اهمیت است را توجه به روشنگری و نقش رسانه در روشنگری برشمرد و گفت: امروز رسانه‌های غربی، عربی و عبری، به دنبال تحریف واقعیت‌ها تلاشی گسترده را دنبال می‌کنند.

او با بیان اینکه سیطره رژیم صهیونیستی بر شمار زیادی از رسانه‌های دنیا، منجر به قلب واقعیت و القای گمراهی به جامعه و عوض کردن جای حق و باطل شده است، گفت: رسانه به ویژه در گام دوم انقلاب اسلامی، وظیفه سنگین در تبیین واقعیت‌ها را عهده دار هستند.

عبدالله‌زاده ضمن بیان اینکه، رسانه‌های انقلاب اسلامی نقش حلقه واسط میان مردم و مسئولین را دارند، گفت: رسانه ها باید به عنوان  زبان گویای مردم نقش آفرینی کنند.

او با بیان اینکه بسیاری از مسائل و مشکلات امروز جامعه به دلیل آنست که در زمان خود مطرح، دنبال و مرتفع نشده است، به نقش رسانه در شناسایی و بیان مسائل پرداخت و گفت: بسیاری از مسائل اگر در زمان خود رسیدگی و رفع شده بود به مشکل بدل نمی‌شد.

عبدالله زاده با تاکید براینکه امروز مسئولان در نظام اسلامی به رسانه اهمیت می‌دهند، افزود: رسانه باید در شناسایی و معرفی مسائل و کمک به حل آنها تاثیرگذار عمل کند.

او با بیان اینکه اختلاف سلیقه خوب و مورد تایید مسئولین نظام است و می‌تواند موجب پیشرفت شود، گفت: امروز در همه جهان رسانه‌ها بر سر چارچوب‌ها و خطوط قرمز نظرات متفاوت ارائه نمی‌دهند، در نظام اسلامی هم نیازمند یک در تقابل با استکبار هستیم.

جانشین فرماندهی سپاه فجر استان فارس با یادآوری اینکه امیدآفرینی و هم افزایی و ترویج سبک زندگی اسلامی، در عرصه رسانه بسیار تاثیرگذار خواهد بود، رسانه را ابزار موثر در صدور و نشر انقلاب اسلامی در جهان برشمرد.

انتهای پیام


منبع:خبرگزاری ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا