هیچ‌تحریریه‌ای شادتر و مفرح‌تر از کیهان نیست



به گزارش پایگاه خبری آموزشگاه رسانه، آیین نکوداشت تقی دژاکام پیشکسوت عرصه رسانه، عصر امروز دوشنبه ۳۰ بهمن در نمایشگاه رسانه‌های ایران برگزار شد.

دژاکام کار رسانه را از سال ١٣۶٨ با روزنامه کیهان آغاز کرده و اکنون در ۵١ سالگی در خبرگزاری فارس مشغول است.

او در ابتدای این مراسم گفت: در دنیای خبر، روزنامه‌نگار تراز با حفظ جسارت اخلاقی و راست‌گویی، با شجاعت و مسئولیت در مسیر اصول اخلاق و شرع، به افشای حقایق جامعه می‌پردازد و نقدهای خود را به شیوه‌ای راست‌گویانه و منصفانه مطرح می‌کند.

وی افزود: برای روزنامه‌نگار تراز می‌توان معیارهایی تعیین کرد مثل اینکه به اصول حرفه‌ای کار خود آشنا و پایبند باشد، بداند سرعت و دقت در انتقال خبر چیست؟ دروازه‌بانی صحیح و مناسب خبر چگونه است؟ بداند مطلقاً نباید دروغ بگوید یا تنها بخشی از واقعیت را بگوید که بخشی از آن نادیده باقی بماند، بلد باشد از همه قالب‌های حرفه‌ای اعم از خبر، مصاحبه، گزارش و یادداشت برای بیان حرف و پیام خود استفاده کند. بداند کدام قالب مناسب کدام ماجراست، روابط عمومی خوبی داشته باشد و بتواند در سریع‌ترین زمان ممکن برای حوادث و ماجراهای پیش‌آمده مصاحبه و یادداشت بگیرد، فرق آگهی و خبر را بلد باشد و بداند آگهی سهم سازمان است و خبر و مصاحبه و یادداشت، تلاش و ابتکار اوست.

این‌روزنامه نگار پیشکسوت گفت: فضای هیچ‌تحریریه‌ای آزادتر، مفرح‌تر و شادتر از روزنامه کیهان نیست. نخستین مطلبی که از من چاپ شد در کیهان فرهنگی بود اما نخستین مطلبی که خودم به روزنامه دادم، روزنامه اطلاعات بود و از سال ١٣۶٨ هم به‌طور رسمی با دعوت مهدی نصیری وارد روزنامه کیهان شدم.

دژاکام در پایان گفت: در این‌سال‌هایی که در خبرگزاری‌ها و رسانه‌های مختلف کار کردم، از رسانه‌های مختلف دوستان زیادی دارم و تقریباً به تحریریه همه رسانه‌ها سر زدم و امروز قاطعانه می‌گویم و ثابت می‌کنم تحریریه روزنامه کیهان چه امروز و چه بیست‌سال قبل یکی از آزادترین، مفرح‌ترین و شادترین تحریریه‌هایی است که من دیدم.


منبع:خبرگزاری مهر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا