همه ما مقصریم



ایسنا/کرمان عضو شورای حزب پیشرو اصلاحات در استان کرمان با اشاره به نا آرامی‌های اخیر در کشور، انباشته شدن بسیاری از خواسته‌های سیاسی، اجتماعی و اقتصادی مردم در بیش از یک دهه گذشته و کوتاهی ها در انتقال این خواسته ها به حاکمیت و در نتیجه عدم پاسخ مثبت و مکفی به این مطالبات را از مهمترین دلایل اعتراضات اخیر در کشور دانست.

“سیدعلی گلسرخی” در گفت و گو با خبرنگار ایسنا افزود: ما در اکثر رسانه های کشور، فرماندهان کافی کاربلدی نداشته و نداریم و سربازان تحت امر این فرماندهان هم می بایست با نقشه راه آنها پیش می رفتند و در نهایت نتیجه اش چیزی می شود که فرماندهان زبده رسانه های دشمن و سربازان تحت امرشان، مقرهای حساس و استراتژیک ما را بزنند.

وی با بیان اینکه “در عصر حاضر، رسانه ها در خط مقدم جبهه جنگ نرم قرار دارند”، تصریح کرد: اگر در این جبهه هوش، زکاوت و تخصص رسانه ای فرماندهان وجود نداشته باشد، ما محکوم به شکست هستیم.

گلسرخی بخشی از دلایل اعتراضات و نا آرامی های اخیر در کشور را متوجه رسانه هایی دانست که به گفته وی به وظیفه ارتباط بین مردم و مسئولان به درستی عمل نکرده و خواسته ها و مطالبات مردم را به حاکمیت منتقل نکرده اند تا آن خواسته ها انباشته شده و به ناگهان با یک رویداد، از کف خیابان سر در آورند.

عضو شورای حزب پیشرو اصلاحات در استان کرمان، بخش دیگری از اعتراضات و نا آرامی های اخیر در کشور را مربوط به شکاف بین نسل دهه ۷۰ و۸۰ با نسل حاکم بر جامعه و عدم توجه به خواست و نظر نسل جوان جامعه دانست و تاکید کرد: همه ما از خانواده گرفته تا آموزش و پرورش و حاکمیت در به وجود آمدن این شکاف مقصریم.

این فعال سیاسی اصلاح طلب، بخش دیگری از دلایل اعتراضات و نا آرامی های کشور را متوجه نهادهای حاکمیت دانست که به اعتقاد وی در برهه های مختلف، سرگرم وظایف و کارهای روزمره خود  بوده و از مردم فاصله گرفته بودند.

گلسرخی افزود: فاصله بین مردم و حاکمیت، فاصله بین قلبهای مردم با حاکمیت است و شاید گاهی اوقات مردم در مواجهه با اتفاق و رویدادی، بنا به مصلحت، همراه و همگام حاکمیت عمل کند اما این همراهی به معنای رضایت مردم از حاکمیت نیست؛ بلکه به معنای نجابت مردم ایران است.

عضو شورای حزب پیشرو اصلاحات در استان کرمان، “حضور میلیونی مردم در تشییع پیکر سردار سلیمانی” را نمونه ای از همراهی مردم با حاکمیت برشمرد و تصریح کرد: مردم، علی رغم وجود مشکلات، در تشییع پیکر سردار شهیدسلیمانی، سنگ تمام گذاشتد و به آمریکا و سایر دشمنان، این پیام را دادند که ملت ایران ملتی نمک نشناس نبوده و نیست.

وی افزود: این حضور میلیونی مردم، می توانست فرصت خوبی باشد تا حاکمیت، زمینه آشتی ملی را فراهم کند، فرصتی که متاسفانه حاکمیت از آن استفاده نکرد.

گلسرخی با بیان اینکه  “انتخابات گذشته ریاست جمهوری، فرصت بعدی حاکمیت بود تا شورای نگهبان، رویه تازه ای در پیش بگیرد و در احراز صلاحیت کاندیداها، تسامح بیشتری از خود نشان دهد”، تاکید کرد: اگر در انتخابات گذشته ریاست جمهوری، کاندیداهای بیشتری از سلایق مختلف سیاسی، تایید صلاحیت می شدند و برنامه های خود را به مردم ارائه می دادند و رای همه سلایق سیاسی به صندوق راه پیدا می کرد، شاید اکنون شاهد این اعتراضات و نا آرامی ها در کشور نبودیم.

وی به میزان تاثیرگذاری اصلاح طلبان در بهبود شرایط کشور اشاره و بیان کرد: اگر تا دیروز، حرف اصلاح طلبان و رهبر اصلاحات، در میان توده اصلاح طلبان، خریداری داشت اما اکنون حرف آنها نیز خریداری ندارد.

عضو شورای حزب پیشرو اصلاحات در استان کرمان بیان کرد: اکنون تصمیم سازان  سیاسی که همان مردم  هستند حرف آخر را می زنند و تصمیم گیران دیروز احزاب سیاسی، اعم از اصولگرا و اصلاح طلب، باید از نظر تصمیم سازان سیاسی(مردم) تبعیت کنند.

گلسرخی افزود: اکنون باید نظر مردم را شنید و به تلطیف فضای حاکم بر جامعه کمک کرد و بلندگوهای تشدید دو دستگی بین مردم وحاکمیت را خاموش کرد.

انتهای پیام


منبع:خبرگزاری ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا