نگاهی به تیتر نخست روزنامه‌های امروز جهان


رقابت نامزدهای نخست وزیری در انگلیس و اعتراض آمریکایی‌ها به قانون ممنوعیت سقط جنین، سوژه‌ی روزنامه‌های جهان است‌.

به گزارش پایگاه خبری آموزشگاه رسانه و به روایت ـ گوینده پیشکسوت رادیو ـ مهمترین عناوین خبری روزنامه‌های جهان به شرح زیر است:

آبی علیه آبی

آبی علیه آبی، عنوان نخست روزنامه «مترو» بود و با آن نگاه تمامی روزنامه های انگلیس به نخستین مناظره دو نامزد حزب محافظه کار، رودر رو در برابر هم. آن ها برای تصاحب کرسی رهبری حزب و نخست وزیری انگلیس آمده اند. به گفته روزنامه «آی» آن ها دستکش ها را برای جدال در آورده اند. رقابت محافظه کاران، ناخوشایند ناپاک است. رقیب های رهبری محافظه کاران، از مالیات، تورم، رابطه با چین گفته و به یکدیگر تاختند؛ با اختلاف نظر بسیا.
روزنامه های انگلیس می گویند، جدال ریشی سوناک و لیز تراس، برای رهبری حزب محافظه کار تصویری روشن از شکاف در حزب می دهد.

قانونی در هوا

نگاهی به تیتر نخست روزنامه‌های امروز جهان

قانونی مانده در هوا، تیتر یک روزنامه یو اس ای تودی در آمریکا است و با آن دیگر روزنامه های آن کشور نگاه به نادیده گرفتن ممنوعیت سقط جنین دارند. بسیاری از ایالت های آمریکا با مطرح کردن ادعاهای حقوقی، در واقع قانون تصویب شده را به بازی گرفته اند. قانون اساسی آمریکا از تصویب پنجاه ساله آزادی سقط می گوید اما قانون تازه آن را منع کرد. همین سبب ایجاد شکافی میان جامعه آمریکا در پذیرش یا رد آن شد. با طرح ادعاهای حقوقی، در واقع این قانون، بر روی کاغذ مانده است. باز با شعار این انتخاب من است، آمریکایی ها به اعتراض آمدند.

قحطی زده

نگاهی به تیتر نخست روزنامه‌های امروز جهان

لوموند نوشت: سومالی بر لبه مرگ از گرسنگی. این تیتر یک روزنامه های آفریقا و فرانسه است. خشکسالی و جنگ در اوکراین نخستین اثرهای بحرانی را بر  آذوقه جهانی گذاشت. سومالی، نخستین کشور در آستانه قحطی و مرگ از گرسنگی است. سومالی، سه دهه است که در چنگ ناآرامی ها و هرج و مرج است. حکومت، تنها بر بخشی از آن کشور سلطه دارد. بخش عظیم آن دردست گروه های متخاصم است، که یکدیگر را در مکان های پرجمعیت، تکه تکه می کنند. سومالی پنجمین کشور فقیر و هشتمین کشور درگیر خشونت ها است. همچنین ششمین کشور با کم ترین طول عمر.

در حاشیه خبرهای امروز آمده است:

فسیلی برای بازیگر
گاردین نوشت: در کنار و زیر جنگل های«چارن وود» آن جا که دیوید آتن بورو بازیگر و کارگردان شناخته، در کودکی به دنبال فسیل های مانده  بر سواحل بود، موجودی آبزی مانده از دوران قدیم، در ژرفای آب ها بود. از بیست میلیون سال پیش. امروز آن را به نام آتن بورو نامگذاری کردند. با نام «اورورا لومینا آتن بورو» بخش نخست نام آن به لاتین است، به معنای فانوس سحری یا مشعل سوزان. این موجود نخستین شکارگر در اقیانوس‌های دیرین است. البته به نام «آتن بورو»، بیش از چهل موجود نادر دیگر هم هست.

(عکس‌های این گزارش تزیینی هستند)

انتهای پیام


منبع:خبرگزاری ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا