نمی‌توان به رسانه شناسنامه‌دار و رسمی اجازه صحبت نداد


ایسنا/خراسان رضوی رئیس سازمان بسیج خراسان رضوی گفت: توصیه من به مدیران این است که صدای خبرنگار را برای روایت آشکار خفه نکنند وگرنه در کسری از زمان روایت‌های دروغ منتشر خواهد شد. نمی‌توان به رسانه شناسنامه‌دار و رسمی اجازه صحبت نداد.

مهدی شاد در نشست خبری ششمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر خراسان رضوی که امروز، ۱۰ مرداد ماه، در هتل فرهنگ و هنر مشهد برگزار شد، با اشاره به اینکه در ایستگاه ششم خود فعالیتش را از سر گرفته، اظهار کرد: تلاش ما این بوده که این دوره درگیر تعارف و کلیشه نباشد. این جشنواره جشنواره‌ای فرمی و فرمایشی برای رضایت دیگران نیست بلکه برای ایجاد حرکت جبهه‌ای رسانه‌ای با هدف بیان مشکل و حل مساله است.

وی افزود: ما معتقدیم اهالی قلم و رسانه فرهیختگان جامعه‌اند؛ نسبت به مسائلی که مشاهده می‌کنند، کار تحقیقی و عمیق فکری انجام می‌دهند و صاحبان اصلی تحلیل مسائل هستند؛ لذا شناسایی، کشف و پرداخت مساله و ارائه مدل برای حل آن مهم‌ترین دغدغه‌ ما برای انجام یک حرکت همگانی در جشنواره ابوذر است.

رئیس سازمان بسیج رسانه خراسان رضوی بیان کرد: در این دوره شورای راهبردی بسیج رسانه با حضور نخبگان و صاحبان اندیشه در حوزه رسانه تشکیل شده است. این شورا موضوعاتی را برای این دوره از جشنواره پیشنهاد داد که این پیشنهادات در حضور شورای سیاست‌گذاری، مدیر کل صداوسیمای خراسان رضوی و مدیران رسانه‌های استان تایید شد.

شاد با بیان اینکه ششمین دوره جشنواره ابوذر در کنار پرداخت به مسائل ملی به مسائل بومی خراسان رضوی نیز پرداخته، گفت: موضوع هویت خراسان و مشهد برای جشنواره ابوذر اهمیت دارد. بر این اساس مشهد صرفا یک شهر راهبردی نیست بلکه میزبان جریان زیارت و فرهنگ رضوی است. این موارد بخش اصلی و دال مرکزی انقلاب اسلامی است. گرانی‌گاه هر تمدنی پشتوانه‌ اندیشه‌ای آن است و پشتوانه اندیشه‌ای انقلاب اسلامی نیز ائمه اطهار(ع) هستند. در نتیجه امام رضا(ع) در مرکزیت انقلاب است و به همین دلیل مشهد همیشه درگیر چالش‌ها و تهدیدها بوده است.

وی در پاسخ به این سوال که حال در چنین بستری آیا رسانه‌ها را باید ساکت کرد، تصریح کرد: ابوذر قرار است بستر روایت باشد و کار جبهه‌ای رسانه‌ای انجام شود. ما معتقدیم می‌خواهیم کار جبهه‌ای روایتگری کنیم که شامل روایت فرصت‌ها، ظرفیت‌ها، رویش‌ها و امیدها، چالش‌ها، ضعف‌ها و قصورها با هدف حل آن‌ها می‌شود.

رئیس سازمان بسیج رسانه خراسان رضوی ادامه داد: مقام معظم رهبری درباره روایت گفته‌ «نسبت مطالبه‌گری با انقلاب اسلامی نداشتن مخرج مشترک با رسانه‌ای است که خیر این کشور و مردم را نمی‌خواهد». این گفته ایشان به همین نکته اشاره دارد و به همین دلیل است که می‌گوییم به همان اندازه که فرصت‌ها روایت می‌شود، ضعف‌ها هم باید روایت شود.

شاد خاطرنشان کرد: سوال مهم این است که با چه هدفی قرار است این کار صورت گیرد. این جایی است که رسانه‌های ما مخرج مشترکی با معاندان ندارند. باید با امید حل شدن چالش‌ها و تهدیدها را روبات کرد؛ برای حرکت یک گام رو به جلو. ما معتقدیم اهالی رسانه پرچم‌دار این جنس مطالبه‌گری هستند و مطالبه و تلاش ما این است که روایت سریع و آشکار اتفاق بیفتد. اگر اتفاقی را آشکار و سریع روایت نکنیم، باید تحلیل‌ها و تفسیرهای غلط را پاسخ دهیم.

هدف جشنواره ابوذر اعتباربخشی به خبرنگاران است

رئیس سازمان بسیج رسانه خراسان رضوی با اشاره به اینکه تغییراتی در فرم جشنواره ابوذر رخ داده، گفت: در این دوره توجه ویژه‌ای به شهرستان‌ها و رسانه‌های محلی خواهیم داشت و در اهدای جوایز، جوایزی ویژه چهره‌های جدید جشنواره نیز تعریف شده که موجب دیده شدن همه اهالی رسانه در استان می‌شود. قصد و هدف ما حمایت از خبرنگاران، اعتباربخشی به آن‌ها و دیده شدن محتوای تولیدی‌شان است.

شاد عنوان کرد: سال گذشته بودجه این جشنواره حدود ۱۰۰ میلیون تومان بود که برخی از سازمان‌ها و ارگان‌ها از جشنواره حمایت کردند. در حال حاضر اولین درگاه دریافت اعتبار برای جشنواره ابوذر، سپاه است و در تلاشیم حمایت دیگر سازمان‌ها و اصناف را برای رفع مشکلات اهالی رسانه دریافت کنیم.

انتهای پیام


منبع:خبرگزاری ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا