نقش مهم رسانه‌ها در هدایت افکار عمومی و گسترش مشارکت اجتماعی



به گزارش پایگاه خبری آموزشگاه رسانه، علی حسنوند امروز شنبه در جلسه اعطای احکام هیئت‌منصفه مطبوعات لرستان، اظهار داشت: مطبوعات در جامعه نقش و اثرات بسیار زیادی دارد.

وی به برخی از اثرات مثبت مطبوعات در جامعه اشاره کرد و گفت: ارتباطات نظام اجتماعی، انعکاس مسائل و مشکلات جامعه، افزایش سطح آگاهی جامعه، کمک به عدالت اجتماعی، شکل‌دهی و هدایت افکار عمومی، تقویت همبستگی و گسترش مشارکت اجتماعی از جمله این اثرات هستند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز لرستان با اشاره به اینکه مطبوعات می‌توانند نقش منفی نیز در جامعه داشته باشند، گفت: این نقش‌ها به‌عنوان جرم تلقی می‌شوند که شامل جرایم فردی و امنیت عمومی خواهند بود.

حسنوند، به جرایم فردی در مطبوعات اشاره کرد و افزود: افترا، توهین به اشخاص، نشر اکاذیب، سرقت ادبی، تقلید نام یا علامت نشریه، تهدید به‌وسیله مطبوعات و افشای اسناد شخصی از جمله این جرایم هستند.

وی، جرایم امنیت عمومی را پخش شایعات، انتشار اسناد محرمانه و سری دولتی و نظامی، انتشار مذاکرات جلسات غیرعلنی محاکمات قضائی و مجلس شورای اسلامی، توهین به مقامات و مقدسات، تبلیغ علیه امنیت و جمهوری اسلامی، انتشار نشریه بدون پروانه، انتشار مصوبات شورای‌عالی امنیت ملی، انتشار مطالب علیه قانون اساسی، انتشار تصاویر خلاف عفت عمومی، دریافت کمک‌های خارجی و واگذاری نشریه عنوان کرد و افزود: امیدواریم هیئت‌منصفه مطبوعات در استان به‌صورت منظم در جلسات حضور پیدا کنند و رسیدگی منصفانه صورت پذیرد.


منبع:خبرگزاری مهر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا