نباید انتظار یکنواختی حزبی را در کشور داشت



ایسنا/چهارمحال و بختیاری عضو هیات امنای بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی با بیان اینکه در نظام‌های دموکراسی تضارب آرا وجود دارد، گفت: نباید انتظار یک‌نواختی حزبی را در کشور داشت، بدین معنا که احزاب در کشورهای مختلف وجود دارند، علت آن نیز قوه اختیار انسان است چرا که می‌تواند تصمیم بگیرد البته جامعه باید رشید باشد و بتواند مصالح خود را درست تشخیص داده و بهترین فرد را انتخاب کند.

محمد عباسی ۱۸ فروردین‌ماه در نشست خبری با اصحاب رسانه چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: در همه انتخابات کشورهای دنیا از جمله ایران، ذات مقبولیت آن انتخابات به مشارکت مردم بستگی دارد، در کشور ایران نیز فضای مردمی قوت داشته و روحیه مردم‌سالاری نوعی وظیفه‌مندی را برای مردم ایجاد کرده است.

عضو هیات امنای بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی افزود: با گذشت ۴۲ سال از پیروزی انقلاب، مردم کشور در بیش از ۴۰ انتخابات شرکت کرده و مشارکت داشته‌اند.

وی با بیان اینکه در شرایط حاضر کشور با چند عارضه اجتماعی مواجه است، تاکید کرد: در صورت توجه نداشتن به مسائل روز کشور، مشارکت مردم در انتخابات تحت تاثیر قرار می‌گیرد، کما اینکه عده‌ای تلاش کرده‌اند مردم را نسبت به متولیان خود نا امید و عصبانی کنند.

عباسی ادامه داد: باید یادآوری کرد که این‌گونه رفتارها نباید مردم را از رسالت حقیقی خود یعنی حضور در انتخابات فاصله دهد، زیرا مشارکت مردم در صحنه بین‌المللی فارغ از فرد منتخب در انتخابات بسیار حائز اهمیت است.

وی درخصوص راه‌های افزایش حضور مردم در انتخابات توضیح داد: همان‌گونه که رسانه‌های دشمن برای ناامید کردن مردم تلاش می‌کنند، رسانه‌های داخلی نیز باید در صحنه باشند، به‌نحوی که رسانه‌ها باید تشریح کنند که شرایط نامناسب اقتصادی امروز با مشارکت در انتخابات قابل حل شدن است.

عباسی نکته مهم دیگر را در آگاه‌سازی جامعه درباره رویداد پیش رو یعنی انتخابات عنوان و بیان کرد: داوطلبان ریاست جمهوری باید برنامه‌های خود را با رویکرد خوش‌بین کردن مردم تنظیم کنند، البته باید خاطرنشان کرد که همزمانی انتخابات شوراهای شهر و روستا با انتخابات ریاست جمهوری خود سبب گرم شدن تنور انتخابات خواهد شد.

عضو هیات امنای بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی در پایان با بیان اینکه در نظام‌های دموکراسی تضارب آرا وجود دارد، گفت: نباید انتظار یک‌نواختی حزبی را در کشور داشت، بدین معنا که احزاب در کشورهای مختلف وجود دارند، علت آن نیز قوه اختیار انسان است چرا که می‌تواند تصمیم بگیرد البته جامعه باید رشید باشد و بتواند مصالح خود را درست تشخیص داده و بهترین فرد را انتخاب کند.

انتهای پیام


منبع:خبرگزاری ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا