موزه مطبوعات رشت پاتوق فرهنگ دوستان و اهالی رسانه می‌شود



ولی جهانی در حاشیه افتتاح نخستین موزه مطبوعات در رشت در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: این موزه برای نخستین بار در کشور و گیلان راه اندازی شده و فعل و انفعالات رسانه و مطبوعات به معرض نمایش در آمده است.

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان با اشاره به جایگاه رسانه و مطبوعات در جامعه بیان کرد: جراید و مطبوعات در بالا بردن فرهنگ عمومی و آگاهی بخشی ملت‌ها در هر دوره‌ای منشأ اثر بودند و این اثرگذاری روز به روز پر رنگ تر می‌شود.

جهانی با اشاره به حکمرانی فضای مجازی و رسانه و کمرنگ شدن نشریات چاپی و مطبوعات اضافه کرد: موزه مطبوعات گامی اثربخش برای احیا و نگاه داشت جایگاه واقعی مطبوعات و گذشته نوستالژیک نشریات است.

وی با اشاره به شیوه نامه و پروتکل نگهداری از نشریات مکتوب و جلوگیری از فرسودگی و تخریب آن افزود: نگهداری از نشریات مکتوب و قدیمی دارای استانداردهای خاص است که در موزه مطبوعات رشت این الزامات رعایت شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی گیلان با اشاره به مشارکت بخش خصوصی در ایجاد موز مطبوعات بیان کرد: موزه مطبوعات رشت می‌تواند پاتوق فرهنگ دوستان و اهالی رسانه باشد.

جهانی با تاکید بر لزوم مشارکت بیشتر اهالی رسانه و مطبوعات در گسترش موزه مطبوعات اضافه کرد: موزه مطبوعات با کمک اهالی فرهنگ و رسانه رونق می‌گیرد.


منبع:خبرگزاری مهر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا