معیار ساترا برای معرفی پلتفرم و برنامه برتر چیست؟



در جشنواره‌ای که به موازات نمایشگاهش برپا خواهد کرد، به بهترین آثار از منظر «طی کردن روند سالم دریافت مجور» و شاخص‌های سلامت محتوا، همچنین بهترین پلتفرم‌ها به لحاظ «تعامل با مخاطب و تنوع کار»، «خدمات فنی برتر و امنیت بالا» و «اعمال کنترل والدین و رده‌بندی سنی» جوایزی اهدا و به عنوان برگزیده معرفی می‌شوند.

به گزارش پایگاه خبری آموزشگاه رسانه، در این نشست که صبح دوشنبه ـ ۲۰ آذر ماه ـ در محل ساختمان ساترا برگزار شد، سعید مقیسه اعلام کرد که امسال از دهم تا سیزدهم دی ماه، دومین نمایشگاه رصتا در مصلی برگزار می‌شود؛ بر این اساس افتتاحیه این رویداد ساعت ۱۰ صبح دهم دی و اختتامیه نیز ساعت ۱۵ سیزدهم دی ماه خواهد بود.

رییس ساترا برپایی نمایشگاه «رصتا» که با حضور پلتفرم‌ها برگزار می‌شود را رویدادی در راستای هم‌گرایی و هم‌افزایی بین فعالان سکوها دانست.

در این نشست، حمایت مادی و معنوی از رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر، ایجاد فرصت برای توسعه رسانه‌ها، انتقال تجربه بین سکوها، جریان سازی برای تولید محتوای سالم و ایمن، برقراری ارتباط مخاطبان با مسوولان حوزه سکوهای خانگی، دریافت پیشنهادها و انتقادهای مخاطبان، از جمله اهداف سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی برای برپایی این نمایشگاه برشمرده شده است.

مقیسه اعلام کرد، در دومین نمایشگاه رصتا تعداد ۱۳۵ سکو و شرکت‌هایی که به صنایع مرتبط وابسته هستند، حضور دارند. علاوه بر اینها، برخی از معاونت ها و شرکت های وابسته به صداوسیما و همچنین واحدهای مختلف ساترا نیز در این نمایشگاه شرکت می‌کنند.

او درباره پلتفرم‌های شناخته‌شده که تاکنون در نمایشگاه رصتا ثبت‌نام کرده‌اند از «نماوا» و «فیلم نت» و «تماشاخونه» نام برد و یادآور شد ‌که پلتفرم «فیلیمو» تاکنون در نمایشگاه ثبت‌نام نکرده است.

مقیسه همچنین با اشاره به برنامه‌های جنبی نمایشگاه رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی، از برگزاری نشست‌های تخصصی خبر داد که موضوعات مرتبط با افق تحول و … را شامل می‌شود. کارگاه‌های آموزشی از دیگر بخش‌های نمایشگاه رصتا است. برنامه‌های مجمع «رصتا» و گفت‌وگوهای صنفی هم از بخش‌های جانبی دیگر این رویداد رسانه‌ای است.

رییس ساترا در ادامه نشست از راه‌اندازی مرکز خدمات رسانه خبر داد که محلی برای ارائه خدمات به بیش از ۴۰۰ سکو و رسانه دارای مجوز است.

همچنین همزمان با نمایشگاه جشنواره‌ای با عنوان «رصتا» برپا خواهد شد که برگزیده‌های امسال با توجه به شاخص محتوایی، فنی و جانبی معرفی می‌شوند.

به گفته مقیسه «در این جشنواره آثاری که برای گرفتن مجوز تولید و انتشار، فرایند لازم را طی کرده‌اند برای بهترین اثر از نظر شاخص‌های سلامت محتوا انتخاب می‌شوند. همچنین سکویی که بهترین تعامل با مخاطب و تنوع را دارد، سکویی که خدمات فنی بهتری ارایه می‌دهد و بالاترین امنیت را دارد نیز انتخاب می‌شود. برگزیده بعدی بهترین سکویی است که دارای شاخصی برای اعمال کنترل والدین و رده بندی سنی باشد.»

انتهای پیام


منبع:خبرگزاری ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا