یک شلیک نژادپرستانه و تلاش برای سفر به ماه


خبرهایی از پیوستن فنلاند و سوئد به ناتو، جنگ اوکراین، تیراندازی یک نژادپرست به سیاهپوستان در نیویورک و تلاش کشورها برای سفر دوباره به ماه، در روزنامه‌های امروز آمده است.

به گزارش پایگاه خبری آموزشگاه رسانه، آنچه در ادامه این مطلب می‌خوانید، مروری بر مهمترین عناوین خبری روزنامه‌های جهان در روز سه شنبه ـ ۲۷ اردیبهشت ماه ـ به روایت ـ گوینده پیشکسوت رادیو ـ است:

دردسرهای پیوستن به ناتو

روزنامه های اروپا، از قصد فنلاند و سوئد در پیوستن به ناتو می‌نویسند. گاردین در انگلیس می‌گوید: روسیه به فنلاند و سوئد هشدار داد که اشتباه بزرگی کردند.
لوفیگارو در فرانسه نوشت: پوتین به توسعه نظامی ناتو در فنلاند و سوئد، تاخته و هشدار داده است که آن ها پاسخی متقابل دریافت خواهند کرد.
ال پائیس در اسپانیا نوشت: پیوستن فنلاند و سوئد به ناتو، به معنای بازنویسی نقشه امنیتی در این جاست.
بیلد در آلمان هم نوشت: ناتو، وعده دفاع از این دو کشور را داد.
و وال ستریت جورنال در آمریکا هم نوشت: کرملین ذخایر برق ارسالی به فنلاند را قطع کرد.
لوموند هم در فرانسه نوشت: هلسینکی و استکهلم با خشم روسیه رو در رو می شوند.

جنگ غرب

یک شلیک نژادپرستانه و تلاش برای سفر به ماه

سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه می‌گوید: غرب، تاوان جنگ دوگانه علیه روسیه در اوکراین را می‌پردازد. سرگئی لاوروف، در دیداری در شهر دوشنبه، از جنگ در اوکراین گفت. این در حالی است که اردوغان، می‌گوید: ترکیه  آماده است درباره ورود فنلاند و سوئد به ناتو واسطه مذاکره با روسیه شود. وزیر خارجه ترکیه می‌گوید، بسیاری از مردم ترکیه مخالف این کشورها هستند که از سازمان تروریستی حزب کارگران کردستان پ،ک،ک پشتیبانی می‌کند.   

شلیک نژادپرستانه
روزنامه‌های آمریکا، از تیراندازی نژادپرستانه در شهر بوفالو در نیویورک نوشتند. تیراندازی که در یک فروشگاه به قتل ۱۰ نفر و زخمی شدن بسیاری انجامید.
یو اس ای ای تودی نوشت: همه چیز این جا در این کشتار، نشانگر نژادپرستی است. نژادپرستی افراطی که از دلباختگی تیرانداز به شخصیت‌های تندرو سیاسی در آمریکا می‌گوید. تیرانداز ۱۸ ساله تندروی سفیدپوست آتش بر خریداران سیاهپوست گشود. منتقدان می‌گویند: جمهوری خواهان آتش تندروی و ترور را چون تیراندازی در بوفالو، شعله ور می‌کنند.

در حاشیه خبرهای امروز آمده است:

فتح دوباره‌ی ماه

یک شلیک نژادپرستانه و تلاش برای سفر به ماه

لوموند روزنامه فرانسوی در بخش دانش نوشت: بیش از ۵۰ سال پس از گام برداشتن انسان بر ماه، در دهه آینده، بار دیگر انسان بر ماه زمین، فرود می‌آید. تا سال ۲۰۲۵ بار دیگر یک فضانورد، احتمالا یک زن، پا بر ماه خواهد گذاشت؛ در طرحی که آرتمیس نام دارد. اکنون چندین کشور، ماه را هدف قرار داده‌اند. آن هم ۵۰ سال پس از پا گذاشتن تاریخی نیل آرمسترانگ بر ماه. چرا این همه سال سکوت و چرا بار دیگر یورش به سوی ماه؟ چرا بار دیگر فتح ماه؟ دانشمندان، ماه را سکویی برای پرواز به سوی سیارات دیگر می‌دانند.

انتهای پیام


منبع:خبرگزاری ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا