محیط زیست باید در تصمیم‌گیری‌های کشور موثر باشد



ایسنا/قم مدیرکل حافظت از استان قم بر لزوم اثرگذاری محیط زیست بر تصمیم‌گیری‌های کشور تاکید کرد.

سید رضا موسوی مشکینی امروز پنجشنبه ۱۳ مردادماه در کارگاه آموزشی «محیط زیست و » که با مشارکت اداره‌کل حفاظت محیط زیست و خانه مطبوعات استان قم برگزار شد، با اشاره به اینکه محیط زیست به دغدغه مردم تبدیل شده است، خوشبختانه این موضوع یک ظرفیت ویژه برای فعالیت در عرصه محیط زیست ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه همچنان اقدامات انجام نشده در حوزه محیط زیست بسیار است، مطرح کرد: متاسفانه در سطوح مدیریتی هنوز موضوع محیط زیست میان برخی از مدیران جا نیافتاده است.

مدیرکل حافظت از محیط زیست استان قم با اشاره به اینکه محیط زیست باید در تصمیم‌گیری‌های کشور تاثیرگذار باشد، عنوان کرد: رسانه یکی از ارکانی است که می‌تواند توجه بسیاری از مسئولین را به موضوع محیط زیست جلب کند.

وی با بیان اینکه این کارگاه در راستای استفاده از ظرفیت اهالی رسانه برگزار شده است، خاطرنشان کرد: محیط زیست یک علم میان رشته‌ای است، که امیدواریم با توجه اهالی رسانه، شاهد نگاه خالص زیست محیطی در رسانه‌ها و مطبوعات باشیم.

موسوی مشکینی با اشاره به اینکه متاسفانه در قم رودخانه‌ای داریم که حق آبه آن حدودا صفر شده است، تصریح کرد: شهر قم یکی از معدود شهرهایی است که در داخل خود سد ندارد و به نوعی تقدیر این استان در مناطق بالادستی رقم می‌خورد.

وی از افزایش جمعیت شهر قم یاد کرد و گفت: در موضوعات مختلف ازجمله برق، آب، پسماند، پدیده‌های زیست محیطی باید شاهد تغییر رویکرد باشیم تا در آینده با مشکلات جدی‌تری مواجه نشویم.

مدیرکل حافظت از محیط زیست استان قم با اشاره به اینکه امسال در تیرماه، ۲۳ روز پدیده گردوغبار در شرایط ناسالم داشتیم، یادآور شد: کانون‌های فعال گرد و غبار در فاصله ۲۰ کیلومتری قم، افت سفره‌های زیرزمینی، فرونشست زمین و توسعه صنعتی استان از اصلی‌ترین دلایل این اتفاق هستند.

انتهای پیام


منبع:خبرگزاری ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا