لزوم پرهیز خانه مطبوعات همدان از سیاسی کاری و حاشیه



‌اشرفی طاهر پور در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه اعضای هیأت مدیره باید از سیاسی کاری و اساساً هرگونه حاشیه روی دوری کنند، گفت: اعضا ی هیأت مدیره خانه مطبوعات باید در راستای پویای و فعال بودن نیاز به حمایتی از جنس خود و مستقل دارند، حمایتی که خطرات و سختی‌های کار رسانه را با گوشت و پوست خود درک کرده باشند و برای همین مهم، خانه‌های مطبوعات در هر دوره با رویکرد تحول خواهانه از بدنه مدیران و خبرنگاران شکل گیرد.

سردبیر خبرگزاری شبستان همدان با بیان اینکه در انتخابات کسانی که توسط اعضای خانه مطبوعات انتخاب می‌شوند باید دغدغه برنامه‌ریزی، سیاستگذاری و تلاش برای اصحاب فرهنگ و رسانه، به دور از مسائل سیاسی داشته باشند، افزود: خانه مطبوعات باید با پرهیز از سیاسی کاری و اساساً هرگونه حاشیه‌روی، در جهت احقاق حقوق رسانه‌ها و اصحاب رسانه تلاش جدی داشته باشند چراکه ثمره آن برای کل جامعه خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه استفاده از اندیشه‌های نو، جوانان فعال، باسواد و تاکید بر استقلال خانه مطبوعات تصریح کرد: ایجاد جلسات منظم گفتگو با اعضای خانه، تلاش بر دخالت دادن و فعال کردن همه اعضای رسانه‌ای در تصمیم‌سازی‌های هیأت مدیره، استفاده از جوان‌های فعال و علاقمند، باسواد که در رسانه‌ها کم نیستند و همچنین تاکید بر استقلال خانه، مواردی هستند که برای بهبود عملکرد خانه مطبوعات مؤثر است.

طاهرپور متذکر شد: ارتقای سطح دانش اصحاب رسانه با برگزاری دوره‌های آموزشی استاندارد بی‌تردید ارتقای کمی و کیفی مطبوعات محلی متضمن تقویت نقش خبرنگاران آن‌ها در استان است که افزایش استانداردهای کار خبری و اطلاع رسانی استان را به دنبال خواهد داشت.

نبود وحدت بین اهالی مطبوعات به بدنه آن آسیب می‌زند

این فعال رسانه‌ای یادآور شد: نبود وحدت بین اهالی مطبوعات سبب شده ادارات هم فعالیت خانه مطبوعات را چندان به رسمیت نشناسند، از همین رو معتقدم جزیره‌ای عمل کردن رسانه‌ها در بسیاری مسائل منجر به عدم موفقیت‌شان شده است.

طاهرپور گفت: برگزاری نشست‌های تخصصی به صورت مجزا برای مدیران مسؤول رسانه‌ها، خبرنگاران، کادر فنی و داخلی نشریات می‌تواند ضمن بیان مسائل و ارائه راهکارهای اجرایی و عملی در راستای حل مشکلات موجود باعث همکاری و همیاری افراد توانمند خانه با هیأت مدیره شود تا پیشبرد اهداف خانه مطبوعات سرعت بیشتری به خود بگیرد.

سردبیر خبرگزاری شبستان همدان تصریح کرد: نظارت و سنجش رتبه خبرنگاران و روزنامه‌نگاران، توانمندسازی اهالی رسانه با استفاده از آموزش‌های استاندارد، پیش‌بینی بسته‌های حمایتی و تسهیلاتی در شأن اعضا و برگزاری جشنواره‌های انگیزشی باید در سرلوحه فعالیت‌های خانه مطبوعات قرار گیرد.

طاهرپور تصریح کرد: امید است، افرادی که انتخاب می‌شوند در حوزه رسانه و مطبوعات صاحب فکر و اندیشه و تجربه باشند و پس از اینکه انتخاب شدند هم یک هیأت مدیره قوی و منسجم تشکیل شود.


منبع:خبرگزاری مهر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا