لزوم تولید فناوری نوین فرهنگی برای مقابله با جنگ رسانه ای دشمن



ایسنا/مرکزی مسئول نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان مرکزی با بیان اینکه امروز در برابر جنگ ‌ای سخت ترکیبی، هیبریدی، احزابی باید یک فناوری نوین فرهنگی تولید کرد، گفت: فناوری نوین فرهنگی می‌تواند در برابر جنگ رسانه‌ای دشمن بایستد و نقشه‌های شوم او را خنثی کند.

حجت‌الاسلام هادی میرزایی یکشنبه ۲۲ آبانماه ۱۴۰۱ در جلسه شورای اداری بخش نوبران که در سالن جلسات بخشداری برگزار شد، با اشاره به و شناختی دشمنان علیه نظام اسلامی اظهار کرد: حمایت از اغتشاشگران و آشوبگران در اتفاقات اخیر توسط استکبار جهانی و ایادی وابسته به آن نشانگر آن است که یک جنگ ترکیبی و شناختی علیه نظام اسلامی شکل گرفته است و این تقابل با ایران در تاریخ بشریت سابقه نداشته است.

وی افزود: از ابتدای شکل‌گیری اسلام نبرد بین حق و باطل وجود داشته است و در طول افزون بر چهار دهه از تشکیل انقلاب اسلامی نیز مبارزه جبهه حق با باطل وجود داشته اما در سایه ولایتمداری و مقاومت ملت، توطئه‌های دشمنان یک به یک با شکست مواجه شده است.

وی بیان کرد: انقلاب اسلامی توانسته علاوه بر تقویت قدرت بازدارندگی خود به برکت مجاهدت شهدا و ایثارگران در عرصه‌های علمی، فناوری، درمانی و بسیاری حوزه‌های دیگر به یک کشور قدرتمند و توانمند تبدیل شود.

حجت‌الاسلام میرزایی با بیان اینکه امروز در برابر جنگ رسانه‌ای سخت ترکیبی، هیبریدی، احزابی باید یک فناوری نوین فرهنگی تولید کرد، افزود: فناوری نوین فرهنگی می‌تواند در برابر جنگ رسانه‌ای دشمن بایستد و نقشه‌های شوم را خنثی کند.

وی با بیان اینکه نقش فرهنگ را در برابر هجمه‌های ناجوانمردانه دشمن نباید نادیده گرفت، اظهار کرد: نقش امامان جمعه به عنوان مسئول قرارگاه‌های فرهنگی بسیار اهمیت دارد. ائمه جمعه در بیان مشکلات مردم مطالبه گر هستند و در کنار سایر مسئولان به فکر حل مشکلات جامعه هستند.

وی با اشاره به اینکه نهاد امامت جمعه افتخار دارد که بازوی کمکی دولت در مواجهه با مشکلات باشد و خود را در میدان می‌بیند، اظهار کرد: امام جمعه صرفا اقامه کننده نماز جمعه نیست بلکه در طول هفته در خدمت نظام و مردم است و پیگیر مطالبات و مشکلاتی است که از طریق جامعه به او منتقل می‌شود.

مسئول نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان مرکزی بر کمک به نظام تعلیم و تربیت توسط همه دلسوزان انقلاب و فعالان فرهنگی تاکید کرد و گفت: عدم اقناع جوانان و دانش آموزان موجب خواهد شد که فریب دشمنان را بخورند.

به گزارش پایگاه خبری آموزشگاه رسانه، امام جمعه ساوه نیز به نبرد درونی روزانه انسان با گناه اشاره کرد و گفت: سعادت انسان در گرو نبرد درونی او با گناه و عمل به دستورات اسلام و قرآن کریم است.

حجت‌الاسلام جعفر رحیمی در ادامه از نماز جمعه به عنوان یادگار امام زمان(عج) یاد کرد و افزود: نماز جمعه ابراز عشق به حضرت ولیعصر(عج) است و خدمت به آئین عبادی و سیاسی نماز جمعه خدمت به امام زمان(عج) محسوب می‌شود.

حجت‌الاسلام رسول دادخواه امام جمعه نوبران نیز با تقدیر از اعتماد مجدد که از سوی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور مبنی بر تمدید حکم امامت جمعه نوبران گفت: شبکه امامت جمعه سرباز ولایت و رهبری است و به هیچ جریان سیاسی کشور وابستگی ندارد و هر کس که نظام اسلامی و رهبری معظم انقلاب را قبول دارد سرباز نظام و ولایت است و نهاد نماز جمعه نیز خود را در خدمت به نظام و مردم می‌داند.

وی بیان کرد: تریبون نماز جمعه علاوه بر تبیین دستاوردها و اقدامات نظام اسلامی به نقد منصفانه پرداخته و از نهادها و دستگاههای اجرایی مطالبه گری کرده و نقاط قوت و ضعف را همزمان بیان می‌کند.

امام جمعه نوبران بر جلوگیری از انحراف از مسیر انقلاب تاکید کرد و گفت: شهدا خود را فدای انقلاب کردند تا قطار انقلاب از ریل خود خارج نشود و ما باید از خون مطهر شهدا پاسداری کنیم تا انقلاب از مسیر اصلی خود منحرف نشود.

وی بیان کرد: نهاد نماز جمعه متعلق به نظام و انقلاب بوده و یاور مردم و مستضعفان است. این نهاد مقدس در طول انقلاب ثابت کرده است که پشتیبان انقلاب است و در خط مقدم خدمت رسانی به مردم قرار دارد.

در این جلسه با ابلاغ حکمی از سوی حجت‌الاسلام محمدجواد علی‌اکبری رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور، حکم حجت الاسلام رسول دادخواه امام جمعه نوبران که به مدت سه سال دیگر تمدید شده بود با حضور امام جمعه ساوه، ائمه جمعه شهرهای غرق آباد و آوه و جمعی از مسئولان به وی اعطاء شد.

انتهای پیام


منبع:خبرگزاری ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا