لزوم بهره‌گیری از تولیدات رسانه‌ای و هنری برای تعمیق معرفت دینی در جامعه



ایسنا/خراسان رضوی تولیت آستان قدس رضوی بر لزوم بهره‌گیری از تولیدات ‌ای و ی برای تعمیق معرفت دینی در جامعه تأکید کرد.

حجت‌الاسلام احمد مروی در دیدار رئیس سازمان صداوسیما که در حرم مطهر امام رضا(ع) انجام شد، از همکاری‌های خوب و نزدیک با آستان قدس رضوی تقدیر و اظهار کرد: سازمان صداوسیما سازمان پراهمیتی است که همواره مورد توجه مقام معظم رهبری بوده است.

وی در ادامه به اهمیت بهره‌گیری از هنر در عرصه تعمیق معرفت دینی در جامعه تأکید و با اشاره به زیرساخت‌های رسانه‌ای فراهم شده در آستان قدس، خاطرنشان کرد: پیوند بین مضامین دینی و عرصه‌های مختلف هنری در رسانه‌ یکی از بهترین و اثرگذارترین راهکارها برای انتقال مفاهیم دینی و تعمیق معنویت در جامعه است.

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به اهمیت انعکاس پیام‌ها و مفاهیم دینی در قالب‌های مختلف رسانه‌ای، اضافه کرد: اگرچه پخش منبر و سخنرانی‌های مذهبی از رسانه ملی بسیار خوب بوده اما با توجه به اقتضائات مسجد به سبب حضور مخاطب در مکانی مقدس و شرایط معنوی حاکم در آنجا، تأثیرگذاری منبر در مسجد بیشتر از قاب تلویزیون است، در مقابل رسانه ملی می‌تواند از ابزار هنر برای انتقال مفاهیم دینی استفاده کند.

وی با بیان اینکه رسانه ملی باید از منبر و سخنرانی‌های مذهبی استفاده کند منتهی در کنار آن باید از سایر عرصه‌های هنری نیز بهره ببرد؛ از اقدامات خوب رسانه ملی در انتقال ارزش‌های دینی و فرهنگی به جامعه در قالب هنر تقدیر و بیان کرد: اقدامات هنرمندانه رسانه ملی در برنامه‌های مختلف برای انتقال نمادها و پیام‌های دینی به مخاطب بسیار می‌تواند در ترویج معنویت در جامعه مؤثر باشد.

مروی در ادامه به عشق و محبت بالای مردم به حضرت رضا(ع) اشاره و عنوان کرد: عشق و محبت مردم به حضرت ثامن‌الحجج(ع) سرمایه عظیمی است که وظیفه ماست با خدمت‌رسانی به مردم به نام حضرت رضا(ع) بر آن بیفزاییم.

وی گفت: در این بارگاه مقدس همه زیر سایه حضرت رضا(ع) هستند و نام هیچ‌کس در این آستان ملکوتی جز حضرت ثامن‌الحجج(ع) نباید مطرح شود؛ رسانه‌ها نیز از جمله رسانه ملی در انعکاس خدمات آستان قدس باید ارائه خدمات به نام حضرت رضا(ع) را مورد تأکید قرار دهند تا محبت آن حضرت در دل‌های مردم هرچه بیشتر افزایش یابد؛ زیرا زمانی که محبت به وجود آید به دنبال آن تبعیت از آموزه‌ها و سیره آن حضرت رضا(ع) نیز ایجاد خواهد شد.

مروی با بیان اینکه فعالیت‌های فرهنگی رسانه ملی و حرم مطهر جدا از یکدیگر نیست، آمادگی آستان قدس رضوی را برای افزایش هرچه بیشتر همکاری‌ها و تعاملات با رسانه ملی برای انتقال فرهنگ و آموزه‌های رضوی به جامعه اعلام کرد.

تلاش برای راه اندازی «سیمای زیارت» در رسانه ملی

پیمان جبلی، رئیس سازمان صداوسیما نیز در این دیدار از همکاری‌های آستان قدس با رسانه ملی تقدیر و اظهار کرد: همکاری‌های خوب آستان قدس با رسانه ملی باعث شده آنتن رسانه ملی متبرک به تولید برنامه‌های مربوط به ساحت حضرت ثامن‌الحجج(ع) باشد.

وی در ادامه از تلاش‌ها برای راه‌اندازی «سیمای زیارت» در رسانه ملی خبر داد و گفت: رادیو زیارت اقدام اولیه خوبی است، با این‌حال به دنبال گسترش محتوا در بخش سیما نیز هستیم و هدف بعدی ما راه‌اندازی سیمای زیارت است.

رئیس سازمان صداوسیما به زیرساخت‌های خوب رسانه‌ای آستان قدس رضوی اشاره و تصریح کرد: زیرساخت‌های فنی بسیار خوب و حرفه‌ای در مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی فراهم‌شده که وجود آن‌ها شرایط را برای راه‌اندازی سیمای زیارت بسیار مساعد کرده است.

وی در ادامه گزارشی از اقدامات سازمان صداوسیما برای تولید برنامه‌هایی هنری برای انتقال مفاهیم دینی ارائه داد و گفت: ساخت سریال «گوهرشاد» در مراحل پایانی فیلم‌نامه است و سریال‌های «سلمان فارسی» و «حضرت موسی(ع)» از دیگر تولیدات در دست ساخت رسانه ملی در حوزه دینی است.

بر اساس گزارش روابط عمومی آستان قدسی رضوی جبلی ادامه داد: معتقدیم هر تحولی بخواهد در سازمان صداوسیما رقم بخورد اگر متبرک به وجود مقدس حضرت رضا(ع) نباشد به نتیجه نخواهد رسید؛ لذا تلاش می‌کنیم در دوره جدید سازمان صداوسیما رنگ و بوی رضوی را در این سازمان ملموس‌تر کنیم و در برنامه‌های تولیدی جدید به معرفت افزایی و عمق‌بخشی به معارف حضرت رضا(ع) ورود کنیم.

انتهای پیام


منبع:خبرگزاری ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا