فعالیت ۱۳ هزار و ۵۰۰ رسانه در کشور



ایسنا/مرکزی مدیرکل و خبرگزاری های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: اصحاب باید یا فناوری های روز آشنا شوند تا ارتباط بهتری با مردم برقرار کنند.

ایمان شمسایی ۲۹ آذرماه ۱۴۰۲ در آیین اختتامیه چهارمین رسانه ای ابوذر در استان مرکزی با اشاره به پرچالش بودن شغل خبرنگاری و کم طاقتی مسئولان، اظهار کرد: نظام حاکمیتی باید اصحاب رسانه را بیش از پیش به رسمیت بشناسد و این امر در دولت سیزدهم به خوبی مدنظر قرار گرفته است و شخص رییس جمهور جایگاه رسانه و خبرنگار را به خوبی مورد توجه دارند.

وی تصریح کرد: در سال قبل و فتنه گذشته هیچ یک از خبرنگاران و رسانه ها قلم را زمین نگذاشتند، فعال بودند و اصحاب رسانه از حرکت ایستادند و کار کردند و بین مردم و مسئولین نقش پل ارتباطی را ایفا کردند.

شمسایی با اشاره به اینکه برگزاری جشنواره های این چنینی، آگاهی از ایرادات و رشد خبرنگاران را به همراه دارد، گفت: در جشنواره ها باید بیشتر به مسائل محتوایی پرداخته شود در حالی که عموما به فرم توجه می شود. کشف مسئله با رسانه است و نباید صرفا به بازتاب مسئله اکتفا شود و نباید اسیر فیک نیوز ها و اخبار دروغ شویم.

وی با بیان اینکه در کشور ۱۳ هزار و ۵۰۰ رسانه وجود دارد، افزود: مصرف رسانه از سوی مردم قدری کاهش یافته است. باید استفاده از ابزارهای نو و جدید را نیز مدنظر داشت و آموزش را در این عرصه مورد توجه قرار داد. اصحاب رسانه باید یا فناوری های روز آشنا شوند تا ارتباط بهتری با مردم برقرار کنند. نباید صحت و دقت را فدای سرعت کرد چراکه بی اعتمادی مردم را به همراه خواهد داشت. وزارت ارشاد حفظ رسانه های مکتوب را وظیفه خود می داند.

شمسایی اضافه کرد: جنگ نابرابر در فلسطین یک اتفاق بزرگ در جهان است و رسانه ها اخبار این جنگ را منتشر می کنند، ۹۵ خبرنگار در این جنگ شهید شدند و به واسطه رسانه ها و خبرنگاران جنایات اسرائیل به گوش جهانیان می رسد.

وی گفت: عمل به ماده ۲ قانون مطبوعات، حفظ مرزبندی ها و اطلاع رسانی صحیح و پاسدار از کیان اسلامیت و جمهوریت کشور، مواردی است که اصحاب رسانه باید به آن مقید باشند.

مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: در این جشنواره بیش از ۲۰۰ اثر به مرحله داوری وارد شد که با توجه به ظرفیت استان مرکزی، انتظار داریم در دوره های بعدی آثار بیشتری را دریافت کنیم.

انتهای پیام


منبع:خبرگزاری ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا