فجایعی که در عکس واشنگتن تایمز نمایان شد


نگاه به تایوان و حواشی، نماد آلمان و رهبری اروپا، افغانستان و فجایعی که در یک عکس نمایان شد و پیدا کردن آنزیمی ضد سرطان در سلول‌های بدن انسان از عناوین نخست روزنامه های امروز جهان هستند.

به گزارش پایگاه خبری آموزشگاه رسانه، مهم‌ترین عناوین خبری روزنامه‌های امروز جهان را به روایت در زیر بخوانید:

جنگ شاید

تیتر یک «شین هوا»، نگاه به تایوان دارد. آمریکا و چین با کم‌ترین توافق. البته جز موضوع تایوان که توافقی در آن نیست که بن‌بستی در راه آن‌هاست. جزیره‌ای خودمختار، که چین آن را خاک خود می‌داند و آمریکا به گونه‌ای مخاطره آمیز، از دموکراسی در تایوان، پشتیبانی می‌کند. جنگ میان آن دو به نظر به این زودی‌ها رخ نمی‌دهد. اما شش دهه است که صلح شکننده‌ای، روابط آن‌ها را رقم می‌زند. بحران را سفر نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان، دامن زد.

عقاب برمی‌خیزد

طرحی است از اکونومیست عقاب، نماد آلمان، که تخم مرغ را شکسته و می‌خواهد از آن بیرون بزند.

نشریه انگلیسی می‌نویسد: آلمان، برمی‌خیزد. سیاست‌های ایمنی و البته انرژی سوخت می‌تواند آلمان را یاری کند تا رهبری اروپا را به دست بگیرد. جنگ اوکراین سبب شد تا آلمان، که بهترین شریک اروپایی روسیه بود، به بدترین دشمن آن، تبدیل شود.

جنگ در اوکراین، شاید سبب شود، تا آلمان، قدرتمندتر، جسورتر و مصمم‌تر به رهبری یک اروپایی متحد، گام بر دارد. کابوسی که شاید برای روسیه، پرخطر باشد. آلمانی با اعتماد نفس بیشتر که نیاز به این انگیزه داشت.

فجایعی که در یک عکس نمایان شد
طرح اکونومیست

فجایع فرار از افغانستان

عکس روز روزنامه‌های جهان، نگاه به افغاستان دارد و عکس واشنگتن تایمز، عکس یک است.

صدها افغانی در هواپیمای جنگی، نشسته بر کف آن. همان که صدها تن را از افغانستان، خارج کرد. خبر می‌گوید گزارش تازه حزب جمهوری‌خواه از فجایع فرار آمریکا از افغانستان، می‌نویسد: یک سال از این پس نشینی در افغانستان گذشت. پایان دو دهه اشغال آن با یک تریلیون دلار هزینه. بحران در افغانستان تیتر یک روزنامه واشنگتن تایمز است که از فجایع آمریکا در ترک افغانستان می‌گوید.

فجایعی که در یک عکس نمایان شد
عکس واشنگتن تایمز

از خرده خبرها

ضد سرطان

دانشمندان در آخرین پژوهش، آنزیمی را در بدن انسان با نام اختصاری «پارپ» یافته‌اند. آنزیمی که در تمامی سلول‌ها، وجود دارد. این، نقشی کلیدی در ترمیم دی.ان. ای آسیب دیده دارد. به گونه‌ای درمان بازدارنده سلول‌های سرطانی است و البته در مواردی هم کشنده است. اکنون دانشمندان با تولید قرص‌های پارپ، به مقابله با تومورهای سرطانی می‌پردازند. این قرص، با ترکیب کشف شده، خود جدای از درمان، می‌تواند در پیشگیری و مداوای سلول‌های سرطانی، اثربخش باشد. آبزرور، روزنامه انگلیسی از این یافته دانشمندان می‌گوید.

فجایعی که در یک عکس نمایان شد

انتهای پیام


منبع:خبرگزاری ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا