عرضه دستاوردهای ۲۴ شرکت فناور در حوزه خبرنویسی در نمایشگاه رسانه



مسئول بخش ویژه نوآوری و فناوری‌های نوین حوزه رسانه با اشاره به بخش نوآوری و فناوری بیست و چهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران، گفت: در این بخش نمایشگاه ۲۴ دستاورد شرکت‌های فناور در حوزه خبرنویسی عرضه شده است.

امیرحسام بهروز، مسئول بخش ویژه نوآوری و فناوری‌های نوین حوزه رسانه در حاشیه بیست‌ و چهارمین دوره نمایشگاه رسانه‌های ایران در گفت‌وگو با ایسنا، هوش مصنوعی، محتوای تعاملی، پایشگری هوشمند، دستیار مجازی، پردازش هوشمند و دیتا ژورنالیسم را از موضوعات نوین در حوزه رسانه در دنیا و ایران دانست و افزود: در این دوره از نمایشگاه رسانه‌ها مقرر شد تا با برپایی بخش ویژه‌ای در حوزه نوآوری و فناوری‌های نوین با حضور شرکت‌های فناور، خلاق و دانش‌بنیان حوزه رسانه، اقدام به دستاوردهای این حوزه شود.

بهروز، برگزاری این بخش در نمایشگاه را با حمایت معاونت علمی‌، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، صندوق نوآوری و شکوفایی و ستاد توسعه فناوری‌های نرم و فرهنگی دانست و یادآور شد: در این بخش ۲۴ شرکت خلاق و فناوری محصولات خود را در این حوزه عرضه کردند.

وی، آشنایی اصحاب رسانه و کاربردی‌سازی ابزارهای فناوری‌محور و دانش پایه و فناوری‌های نوین در حوزه رسانه را از اهداف برگزاری این بخش در حاشیه نمایشگاه رسانه‌های ایران عنوان کرد و یادآور شد: سعی ما اتصال و ارتباط رسانه‌ها با دستاوردهای استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های خلاق و دانش‌بنیان است. 

بهروز، تصویرپردازی از آینده رسانه به کمک هوش مصنوعی و برگزاری چالش خبرنویسی با هوش مصنوعی را از برنامه‌های جانبی سرای نوآوری رسانه در این نمایشگاه ذکر کرد و گفت: از این رو از متخصصان و تیم‌های حوزه هوش مصنوعی و فناوری‌های نوین دعوت کردیم که در نمایشگاه کارهای محتوای خبری را مبتنی بر هوش مصنوعی به شرکت کنندگان آموزش می‌دهند و چالش خبرنویسی با هوش مصنوعی را برای بازدیدکنندگان و اهالی رسانه و غرفه داران برگزار می‌کنیم.

مسئول بخش ویژه «نوآوری و فناوری‌های نوین حوزه رسانه» در بیست‌وچهارمین دوره نمایشگاه رسانه‌های ایران با اشاره به وجود حدود ۱۰ هزار شرکت دانش‌بنیان در ایران، گفت: علاوه بر شرکت‌های دانش‌بنیان هزار و ۷۰۰ شرکت خلاق نیز در حال حاضر فعالیت می‌کنند که از این تعداد ۹۰ شرکت دانش‌بنیان در حوزه رسانه و ۱۱۰ شرکت خلاق در حوزه رسانه فعالیت دارند که این میزان نشان می‌دهد در حال حاضر فناوری و نوآوری نفوذ بالایی در رسانه‌ها ندارد.

بهروز ادامه داد: بسیاری از رسانه‌ها در حال حاضر از وجود فناوری‌هایی که می‌توانند در رسانه از آنها استفاده کنند، بی‌اطلاع هستند و بهره‌مند نیستند که در نمایشگاه رسانه‌های ایران این ارتباط و معرفی انجام می‌شود و شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق حاضر در نمایشگاه خدمات خود را به اصحاب رسانه‌ها معرفی و ارائه می‌کنند تا ان‌شاءالله بتوانیم آینده رسانه‌ها را مبتنی بر هوش مصنوعی و فناوری‌های نوین و نوآوری‌ها شکل دهیم.

انتهای پیام


منبع:خبرگزاری ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا