ضرورت سامان بخشی و تدوین سند مطبوعات و ارتقای سواد رسانه‌ای


به گزارش پایگاه خبری آموزشگاه رسانه، سردار عابدین خرم عصر پنج شنبه در دیدار با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی در تبریز گفت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان می‌تواند نقش تأثیرگذاری در حوزه فرهنگ عمومی و تبلور و تجلی فرهنگ اسلامی در جامعه از خود نشان دهد.

سردار خرّم با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار مجازی مردم آذربایجان در ۲۹ بهمن سال گذشته، اظهار داشت: ایشان در این دیدار، آذربایجان و تبریز را به عنوان یک استان نخبه پرور و استانی که مردمان آن دارای خصوصیت غیرت، شجاعت و تدین است معرفی کردند و بدون شک برشمردن این شاخصه‌ها برخاسته از شناخت و معرفت رهبر معظم انقلاب به صبغه‌ی آذربایجان و مردمان این دیار بوده است.

وی تاکید کرد: باید با الهام از این بیانات ایشان و رجوع به تاریخ گرانسنگ و گران بهای آذربایجان و تبریز، تمهیداتی انجام شود تا تبریز نقش برجسته‌ای را در حوزه فرهنگ رقم زده و به تبع آن اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز نقش تأثیرگذاری در حوزه فرهنگ عمومی و تبلور و تجلی فرهنگ اسلامی در جامعه از خود نشان دهد.

سردار خرّم افزود: بعد فرهنگی انقلاب اسلامی باعث شد تا جامعه‌ی اسلامی با یک آغوش باز این فرهنگ را پذیرفت و امام (ره) به عنوان مبدع این فرهنگ و انقلاب، جامعه را به سمت اخلاق اسلامی و دینی هدایت کرد.

وی همچنین با تاکید بر اینکه نیروهای انقلابی و ارزشی و متعهد بسیاری در بسیج حضور دارند، اظهار داشت: ما طبق دوره‌های پیش آماده همکاری و تعامل و همراهی در تمام زمینه‌های فرهنگی و هنری با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هستیم.

حمایت و همراهی از اصحاب فرهنگ و هنر آذربایجان شرقی

در این نشست همچنین سیدقاسم ناظمی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نیز طی سخنانی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت فرهنگ در جامعه، اظهار داشت: باید با تاسی از منویات مقام معظم رهبری در رابطه با فرهنگ اهتمام بیشتری برای تعالی و بالندگی فرهنگ داشته باشیم.

وی، حمایت و همراهی اصحاب فرهنگ و هنر را مهمترین عامل در راستای پیشبرد اهداف فرهنگی جامعه عنوان کرد و گفت: برای تولید آثار فاخر و گران سنگ در طول تاریخ و در همه‌ی جوامع اهالی فرهنگ و هنر مورد حمایت بوده‌اند.

ناظمی تاکید کرد: هنرمندان سرمایه‌ی اجتماعی ایجاد می‌کنند و باید قدر این قشر تلاشگر و تأثیرگذار را بدانیم.

وی همچنین بر لزوم توجه به نیروهای جوان، متعهد و انقلابی در حوزه فرهنگ و هنر تاکید و کرد و گفت: امیدواریم با حضور جوانان هنرمند و انقلابی، تبریز و آذربایجان جایگاه اصلی خود در حوزه فرهنگ و هنر را بازیابد و این دیار طلایه دار هنر انقلاب اسلامی باشد.


منبع:خبرگزاری مهر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا