شناخت خود، دشمن و زمانه، ویژگی ملت مقتدر است



ایسنا/مرکزی استاندار مرکزی گفت: اگر ملتی سه مولفه شامل، شناخت خود، شناخت دشمنان و شناخت زمان را داشته باشند آن ملت مقتدر است و کوران حوادث بر آن غلبه نخواهد کرد.

فرزاد مخلص‌الائمه ۶ بهمن در آیین اختتامیه جشنواره ای ابوذر اظهار کرد: مقام معظم رهبری فرمودند که ما به جمهوری اسلامی ختم نشدیم یعنی انقلاب اسلامی نباید در جمهوری اسلامی متوقف شود و نگاه انقلابی و تحول گرایانه ای که انقلاب بر اساس آن شکل گرفت نباید متوقف شود. این انقلاب، رخداد مهمی در تاریخ اسلام و تاریخ جهان است که ویژگی های منحصر به فردی را ایجاد کرده است. 

استاندار مرکزی با بیان اینکه اگر ملتی سه مولفه شامل، شناخت خود، شناخت دشمنان و شناخت زمان را داشته باشد آن ملت مقتدر است و کوران حوادث بر آن غلبه نخواهد کرد، تصریح کرد: با لحاظ همه ابزارهای سخت و نرمی که اکنون در دنیا به حرکت درآمده و کشورها را در مسیر پیشرفت و یا در مرحله عقب افتادگی نگه داشته‌، رسانه‌ها در این سه مولفه نقش محوری، کلیدی و پیشرو را برعهده دارند.

مخلص‌الائمه با اشاره به اهمیت جهاد تبیین افزود: در این سه مولفه، این رسانه‌ها هستند که می‌توانند نقش‌آفرینی کنند و هر جریان رسانه‌ای علاقمند به نظام و امیدوار به آینده انقلاب، وظیفه‌ای بسیار جدی را در این زمینه دارد.

وی با اشاره به اینکه ما در اسلام عملیات روانی را مشروع نمی‌دانیم تصریح کرد: اینکه به مخاطبان چیزی را برخلاف واقعیت القا کنیم تا برداشت و درکی اشتباه داشته باشند، به این چارچوب، عملیات روانی گفته می‌شود که در نظام دینی ما پذیرفته و مشروع نیست.

استاندار مرکزی با اشاره به اینکه، ما با عملیات روانی مقابله می‌کنیم، اما عملیات روانی را انجام نمی‌دهیم، گفت: در بیان و تبیین حقایق جامعه، شناخت موضوعات، ظرفیت‌ها، شناسایی نقاط ضعف خود و تحلیل شرایط موجود، باید از همه ابزارهای سخت و نرم استفاده کرد.

مخلص الائمه با تاکید بر اینکه ما در حوزه نظام اجرایی استان متعهد به جریان رسانه ای انقلابی هستیم اظهار کرد: رسانه‌ها می‌توانند در شناسایی توانمندی‌ها و ظرفیت‌های ارزشمند جامعه، نقش اصلی را برعهده بگیرند.

انتهای پیام


منبع:خبرگزاری ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا