ساخت فضاهای تجاری در اطراف مساجد نازل‌ترین مدل تحقق اقتصاد فرهنگی و دینی



ایسنا/اردبیل مدیرکل اسلامی اردبیل ساخت فضاهای تجاری در اطراف را نازل‌ترین مدل در تحقق فرهنگی و دینی برشمرد و گفت: عدم ارائه محتوای جذاب و نبودن و هیئت امنای نامناسب در محلات پویایی مساجد را گرفته است.

حجت‌الاسلام قاسم جعفرزاده ۶ تیر در نشست هم‌اندیشی با اصحاب اظهار کرد: برای جذب جوانان به مساجد نیاز به ی جذاب و تبلیغ مناسب در محلات وجود دارد ولی به دلیل بی علاقگی و پیر بودن هیئت امنای مساجد محلات جوانان رغبت چندانی برای حضور در مساجد ندارند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل با بیان اینکه ما نیاز به اصلاح و رفع ایرادهای خود داریم تا جایگاه واقعی مساجد را نشان داده و کار به متولیان واقعی که همان خود مردم هستند بسپاریم.

به گفته وی کار مردمی به مدیریت دولتی نیاز ندارد چرا که حضور مردم در عرصه‌های مختلف به ویژه عرصه دینی و مذهبی، فرهنگی و اجتماعی و حتی اقتصادی می‌تواند ثمرات و نتایج سودمندی را به همراه داشته باشد.

حجت‌الاسلام جعفرزاده با اشاره به نقش موثر رسانه انتقال پیام و کمک به تولید محتوای جذاب در سطوح مختلف جامعه، افزود: رسانه با اجرای رسالت واقعی خود می توانند به امام جماعت و حاضران در مسجد در تقویت جایگاه مسجد کمک و مانند دوران انقلاب مسجدی در تراز انقلاب اسلامی و مکتب الهی مهیا کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل با بیان اینکه در ۴۰ سال گذشته به جای مسجدمحوری کارها بخش به بخش در حوزه‌های متعدد تقسیم شده است، گفت: برای شادی‌ها تالار، عزاداری‌ها حسینیه، عقدخوانی‌ها دفاتر عقد و مکان‌های دیگری را مهیا شده است و درکنار آنها بریدگی از مسجد بوجود آمده است باید تلاش کنیم تمامی جریانها در یک نقطه با انسجام و تفاهم در همگرایی بیشتر با محوریت مسجد تبدیل شود.

وی زبان مسجد را زبان معنویت همراه با عبودیت و همراهی عنوان کرد و یادآور شد: اخیراً مباحثی در حوزه اقتصاد حوزه فرهنگی و دینی مطرح شده که هر چند به اشکال اجرایی این امر انتقاد وارد است اما ضرورت دارد در این بخش از مدل‌های بهتر و عقلانی‌تر استفاده کنیم.

حجت‌الاسلام جعفرزاده با اشاره به اینکه ساخت فضاهای تجاری در اطراف مساجد را نازل‌ترین مدل در تحقق اقتصاد فرهنگی و دینی است، اضافه کرد: ضروری است تا در مساجد روح معنوی و دینی مراعات شده و این فضا به دور از نگاه تجاری، به یک منظرگاه ارزشمند تبدیل شود.

انتهای پیام


منبع:خبرگزاری ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا