ریکاردو اهرمان، خبرنگاری که در تاریخ ساز شد



«ریکاردو اهرمان» که چند روز پیش درگذشت همان ایتالیایی است که با طرح سوالی آغازگر سقوط دیوار برلین شد.

به گزارش پایگاه خبری آموزشگاه رسانه، سقوط دیوار برلین با طرح یک پرسش غیرمنتظره در یک کنفرانس مطبوعاتی آغاز شد. ریکاردو اهرمان، خبرنگاری که این پرسش را مطرح کرد چند روز پیش در سن ۹۲ سالگی درگذشت. 

حالا همه او را به عنوان خبرنگار ایتالیایی می شناسند که با یک سوال توانست تاریخ ساز شود؛ سوالی که در از بین رفتن دیوار برلین تاثیرگذار بود. 

در سال ۱۹۸۹ وقتی که حکومت کمونیست در سراسر بلوک شرق رو به تضعیف بود، معترضان در شماری بی‌سابقه به خیابان های آلمان شرقی هجوم آورده بودند تا خواستار اصلاحات شوند و دولت کمونیست تحت فشار بود تا به شهروندانش اجازه سفر آزادانه بدهد. ریکاردو اهرمان در جریان کنفرانس خبری که در نهم نوامبر برگزار شد سخنگوی دولت را درباره مقررات جدید سفری تحت فشار قرار داد. اهرمان در این کنفرانس خبری از سخنگوی دولت آلمان شرقی یعنی گونتر شابفسکی سوال کرد، این مقررات جدید چه زمانی اجرایی خواهند شد. پاسخ سخنگو این بود که این تغییرات بلافاصله و بدون تاخیر به اجرا گذاشته خواهند شد. 

پس از ساعاتی جهان شاهد آغاز سقوط دیوار برلین شد.

اهرمان چندین سال بعد در گفت و گویی با شبکه اسپانیایی زبان هیستوری درباره سوالی که مطرح کرده بود بیان کرد سوال من مسلما یک جرقه بود اما پاسخی که دریافت کردم زلزله بود. 

ریکاردو اهرمان سال ها برای خبرگزاری ایتالیایی انسا ANSA فعالیت کرد. این خبرنگار هفته گذشته در مادرید درگذشت.

انتهای پیام


منبع:خبرگزاری ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا