رکن مهم رسانه تمدن‌سازی است/ پیام‌رسانی و رسانه، بسترساز تحقق عدالت است



ایسنا/لرستان رئیس گفت: پیام‌رسانی و ، بسترساز تحقق عدالت است.

دکتر علی نظری در نشست هم‌اندیشی با اصحاب رسانه لرستان، اظهار کرد: اهمیت پیام و رسانه تا آنجاست که یک سخن، می‌تواند جنگی را در دنیا ایجاد کند یا جنگی را می‌خواباند.

رئیس سازمان بسیج اساتید استان لرستان ادامه داد: رسانه‌ای مورد تأیید کریم است که پیام‌آور سخنان پیامبران باشد.

نظری اضافه کرد: گفتمان اسلامی به دنبال آن است که رسانه، نقش مهم در تمدن‌سازی نوین اسلامی داشته باشد؛ رسانه‌ها باید در مسیر تمدن‌سازی نوین اسلامی حرکت کنند.

وی بیان کرد: ارکان مهم تمدن‌سازی، رسانه و دانشگاه هستند؛ دانشگاه، به نوعی، خودش، پیام است.

رئیس دانشگاه لرستان، افزود: قرآن کریم به قلمی سوگند خورده است که برای شهدا می‌نویسد؛ پس، نقش قلم و رسانه در ارتقای فرهنگ از نگاه قرآن کریم، یک نقش بسیار مهم است.

نظری از اصحاب رسانه دعوت کرد جشنواره‌ها و همایش‌های معتبر ملی و بین‌المللی را که در زمینه‌های مختلف علمی و فرهنگی در دانشگاه لرستان برگزار می‌شوند به تصویر بکشند و به مردم منعکس کنند.

این مسئول تصریح کرد: از رسانه‌ها توقع می‌رود پیشرفت‌های علمی دانشگاه لرستان در زمینه‌های مختلف را براساس رسالت جهاد تبیین، برای مردم، تشریح کنند.

وی اظهار کرد: یکی دیگر از اقدامات که توقع می‌رود از سوی اصحاب رسانه، تقویت شوند بررسی چالش‌های استان از نگاه متخصصان دانشگاهی است؛ در این زمینه می‌بایست گفت‌وگوهای رسانه‌ای با اعضای هیئت علمی دانشگاه، افزایش یابد.

شاهد جنگ روایت‌ها در دنیای امروز هستیم

در این نشست، میثاق حیدری، مشاور رئیس دانشگاه لرستان در امور بانوان و رئیس اداره روابط عمومی دانشگاه لرستان گفت: در دنیای جدید با جنگ روایت‌ها روبه‌رو هستیم.

حیدری، ادامه داد: هدایت افکار عمومی در رسانه اتفاق می‌افتد و این گویای کارکرد و نقش مهم رسانه‌هاست.

وی تصریح کرد: دشمن در مقابل دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی ایران، شبه‌افکنی می‌کند و در مقابل، نقش رسانه‌های کشور براساس جهاد تبیین، یک نقش بسیار مهم است.

رئیس اداره روابط عمومی دانشگاه لرستان اظهار کرد: ما در میدان جنگ رسانه‌ای که بخشی از جنگ شناختی دشمن است نیاز به شخصیت‌های اثرگذار و بزرگی با ویژگی‌های الگوگرفته از شخصیت شهید حاج قاسم سلیمانی داریم.

این مسئول بیان کرد: همواره تلاش کرده‌ایم تعاملات بین دانشگاه لرستان و رسانه‌ها تقویت شود.

انتهای پیام


منبع:خبرگزاری ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا