روزنامه‌های جهان از «روز قدس» در ایران می‌نویسند


نگاه روزنامه‌ها، به درگیری‌ها در فلسطین، جنگ در اوکراین و در جهان است.

به گزارش پایگاه خبری آموزشگاه رسانه، مهمترین عناین روزنامه‌های جهان، امروز شنبه ـ ۱۰ اردیبهشت ماه ـ  به روایت ـ گوینده پیشکسوت ـ به شرح زیر است:

درگیری در فلسطین

روزنامه لوموند و با آن تقریبا همه روزنامه‌های جهان، نگاه به آتش درگیری رژیم اشغالگر با فلسطینیان دارند. می نویسد:
-بیش از چهل و دو تن در اطراف مساجد در قدس مجروح  شدند. هنگامی که نمازگزاران فلسطینی در آخرین جمعه ماه رمضان -قدس- گرد آمدند، پلیس اسرائیل آتش بر آن‌ها گشود. آن گاه فلسطینیان معترضانه پرچم‌های فلسطینی و حماس را به اهتزاز درآوردند. بیش از یک ماه است که تنش و درگیری در این جا بالا گرفته است. در طول دو هفته، در حادثه‌های اعتراضی و درگیری، بیش از ۳۰۰ تن مجروح به جای گذاشته شده است.
لوموند می‌نویسد: با درگیری‌های خشونت آمیز و مرگبار، رژیم اشغالگر، سخت در بحران است.

روز قدس

روزنامه‌های جهان از «روز قدس» در ایران می‌نویسند

همچنین نگاه روزنامه لوموند، به روز قدس در جهان، به ویژه ایران است. نوشته است: برخوردهای تازه در قدس با آئین‌های روز قدس همزمان شد، با راه پیمایی و تظاهراتی جهانی در پشتیبانی از فلسطینیان علیه دشمن (اسرائیل).

جنگ اوکراین

روزنامه‌های جهان از «روز قدس» در ایران می‌نویسند

در نگاهی دیگر روزنامه‌های جهان از جمله ال پائیس در اسپانیا از جنگ در اوکراین نوشتند:
 -دست کم ۱۰ تن در بمباران «کی یف» کشته شدند.
-شرکت غول نفتی روسیه صدور گاز به لهستان و بلغارستان را متوقف کرد.
-از هدف‌های روسیه، استقرار کامل در دونباس و جنوب اوکراین است.

دفن خاشقچی

روزنامه‌های جهان از «روز قدس» در ایران می‌نویسند

گاردین  و با آن تمامی روزنامه‌های انگلیس، نگاهی به دیدار اردوغان از ریاض دارند و می‌نویسند: با این دیدار، اردوغان مساله قتل خاشقچی، روزنامه نگار عربستان را دفن کرد.

فایننشال تایمز هم نوشت: بیش از 3000 نفر پناهجو به قصد رسیدن به سواحل اروپا، در سال ۲۰۲۱ در دریا غرق شده‌اند. این را سازمان ملل می‌گوید.

در حاشیه خبرهای امروز آمده است:

خواب خوب

روزنامه‌های جهان از «روز قدس» در ایران می‌نویسند

نشریه علمی «نیچر ایجینگ» از آخرین پژوهش درباره خواب می‌نویسد و می‌گوید: هفت ساعت خواب، مناسب ترین میزان برای خواب میان سالان و سال خوردگان است. کم یا بیش از آن آسیب رسان است. بررسی خواب بیش از پانصدهزار تن در سی و هشت و هفتاد و دوسالگی،  نشان می‌دهد، هم خواب زیاد و  خواب کم، بر سلامت انسان، آسیب می‌زند. پروفسور باربارا ساهاکیان از بخش روانکاوی دانشگاه کمبریج می‌گوید، هر ساعت که از خواب، کاسته، یا بیش از حد افزایش می‌یابد، می‌تواند بر سلامت جسم و روان انسان، آسیب بزند. خواب خوب، همانند ورزش، برای آدمی، پراهمیت است.

انتهای پیام


منبع:خبرگزاری ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا