راه و شهرسازی گیلان پایبند تعهدات مسکن خبرنگاران نیست



به گزارش پایگاه خبری آموزشگاه رسانه، میلاد ابراهیمی عصر دوشنبه در نشست هم اندیشی و بررسی مشکلات خبرنگاران و اصحاب رسانه گیلان، اظهار کرد: نشست‌های بررسی مشکلات خبرنگاران هر ماهه پیگیری و اجرا می‌شود. وی با بیان اینکه خانه مطبوعات مامن همه اصحاب رسانه است، افزود: رسیدگی به مشکلات و مسائل خبرنگاران و اصحاب رسانه از اولویت‌های اصلی خانه مطبوعات است.

مدیرعامل خانه مطبوعات گیلان با اشاره به تشکیل کمیته‌های مختلف در این مجموعه، بیان کرد: کمیته‌های پیشکسوتان، حقوقی، عکاسان، خبرنگاران ورزشی در خانه مطبوعات گیلان راه اندازی می‌شود.

ابراهیمی با اشاره به انباشت مطالبات و مسائل خبرنگاران گیلان، اضافه کرد: برخی مشکلات خبرنگاران از جمله بیمه سابقه بیش از سه دهه‌ای دارد و تاکنون لاینحل باقی مانده است.

وی با تاکید بر مشارکت و تعامل بیشتر خبرنگاران با خانه مطبوعات، افزود: خبرنگاران در کنار خانه مطبوعات باشند که این در کنار هم بودن‌ها منجر به گره گشایی مسائل می‌شود.

مدیرعامل خانه مطبوعات گیلان با انتقاد از عملکرد ضعیف اداره کل راه و شهرسازی گیلان در قبال مسکن خبرنگاران، اضافه کرد: بیش از ۲۳۰ نفر از خبرنگاران برای مسکن خبرنگاری ثبت نام کردند.

ابراهیمی با بیان اینکه راه و شهرسازی گیلان پایبند تعهدات مسکن خبرنگاران نیست، گفت: روند ثبت و پیگیری کارها برای مسکن خبرنگاران با تغییر مدیرکل راه و شهرسازی گیلان، در ایستگاه وعده‌ها متوقف شد.

وی ادامه داد: با توجه به پیگیری‌های خانه مطبوعات و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص مسکن خبرنگاران، هیچ نتیجه و جواب اثربخشی از سوی راه و شهرسازی گیلان داده نمی‌شود.

مدیرعامل خانه مطبوعات گیلان با اشاره به رویکرد آموزشی این مجموعه، از راه اندازی دبیرخانه مرکز آموزشی خانه مطبوعات در گیلان خبر داد و اضافه کرد: در سال گذشته تاکنون ۶ دوره آموزشی برای خبرنگاران و اصحاب رسانه برگزار شد.

ابراهیمی با بیان اینکه جامعه رسانه‌ای گیلان نیاز به بروزرسانی آموزشی و محتوایی دارد، گفت: از ۵۰۰ عضو خانه مطبوعات، فقط ۳۰ نفر در این دوره‌های آموزشی شرکت کردند و این داده آماری عدم استقبال خبرنگاران از دوره‌های آموزشی را نشان می‌دهد.

وی با اشاره به مشکلات و مسائل جامعه خبری گیلان، افزود: خبرنگاران برای حل مشکلات ایده پردازی کنند و طرح و پیشنهاد ارائه دهند.

گفتنی است، در این نشست که با حضور کارشناس مسئول رسانه ارشاد و مسئول صندوق اعتباری هنر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان همراه بود، به سوالات و مشکلات خبرنگاران در این حوزه پاسخ داده شد.


منبع:خبرگزاری مهر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا