دوره های آموزشی آموزشگاه رسانه

آموزشگاه رسانه دوره های آموزشی تخصصی زیر را برگزار می نماید. علاقه مندان جهت ثبت نام با شماره 02166057992 تماس حاصل فرمایند.

گرايش روزنامه‌نگاري و خبر نگاری :

گرايش روزنامه‌نگاري نهال تنومندي است كه از چشمه‌هاي هنر و ادبيات، فرهنگ و فلسفه، سياست و اقتصاد، صنعت و تكنولوژي، سيراب مي‌شود براي همين دانشجوي اين رشته دروس تئوري و نظري مانند مباني جمعيت‌شناسي، مباني روانشناسي، مباني فلسفه، مباني علم اقتصاد، نظريه‌هاي ارتباطات اجتماعي و انديشه‌هاي سياسي در قرن بيستم را مطالعه مي‌كند همچنين دروسي را كه هم جنبه عملي و هم جنبه تئوري دارند مثل اصول و تكنيك‌هاي تهيه خبر، مصاحبه، گزارش، روش تحقيق، عكاسي خبري، صفحه‌آرايي و ويراستاري را آموزش مي‌بيند.

درس‌هاي اين رشته در طول تحصيل:

دروس مشترك بين گرايشهاي علوم ارتباطات:

مباني جامعه‌شناسي، مباني جمعيت‌شناسي، مباني روانشناسي – مفاهيم اساسي، مباني فلسفه، تاريخ و تفكر اجتماعي در اسلام، مباني تاريخ اجتماعي ايران، آمار مقدماتي، آمار در علوم اجتماعي، زبان تخصصي، اصول علم اقتصاد، روانشناسي اجتماعي، اصول علم سياست، كليات حقوق، حقوق اساسي، روش تحقيق نظري، روش تحقيق عملي، نظريه‌هاي جامعه‌شناسي، اصول سازمان و مديريت، سمينار مسائل سياسي و استراتژي معاصر، انديشه‌هاي سياسي در قرن بيستم، مباني ارتباطات جمعي، ارتباطات بين‌المللي، ارتباطات سياسي، ارتباطات انساني، روشهاي بررسي و تحليل پيامهاي ارتباطي، ارتباطات تصويري، نظريه‌هاي ارتباطات اجتماعي، گرافيك و صفحه‌آرايي در مطبوعات، فتوژورناليسم ( عكاسي خبري)، تكنولوژي چاپ و نشر، تجزيه و تحليل برنامه‌هاي راديو و تلويزيون، افكار عمومي و وسايل ارتباط جمعي، ارتباطات در جهان سوم، حقوق ارتباط جمعي، شيوه نگارش فارسي در مطبوعات.

دروس تخصصي گرايش روزنامه‌نگاري:

اصول روزنامه‌نگاري، روزنامه‌نگاري عملي، ويراستاري و مديريت اخبار، روزنامه‌نگاري تخصصي، تاريخ روزنامه‌نگاري، نقد، تفسير و مقاله در مطبوعات.

گرايش روابط عمومي:

كارشناس خوب روابط عمومي بر خلاف ذهنيت عامه مردم سعي در پنهان ساختن اخبار بد ندارد همچنين وظيفه‌اش در بسط اطلاعاتي كه مستقيما از سطوح بالاتر سازمان مي‌گيرد، خلاصه نمي‌شود. بلكه كارشناس روابط عمومي يك مشاور است كه جريان دو طرفه ارتباطي را بين شركت و مخاطبان آن ميسر مي‌سازد و بر اين اعتقاد است كه رمز موفقيت يك برنامه‌ي مؤثر روابط عمومي، قابليت انتقال پيام صحيح از راه صحيح، در زمان مطلوب و به فرد صحيح است. در واقع كارشناس روابط عمومي از يك سو وظيفه آگاه كردن، خبر دادن و مطلع كردن مردم از مقاصد مديريت سازمان را بر دوش دارد و از سوي ديگر مسؤوليت ارائه مشورتهاي كارشناسانه با مديريت مؤسسه در مورد طرز تفكر مردم و گروههاي مورد توجه آن حوزه و تجزيه و تحليل افكار عمومي و بررسي جامعه‌شناختي گرايشها و طرز تفكرهاي مردم بر عهده او مي‌باشد.

دروس تخصصي گرايش روابط عمومي:

اصول روابط عمومي، مديريت و روابط عمومي، روابط عمومي عملي، تكنيكهاي روابط عمومي، اقناع و تبليغ، ارتباط با مطبوعات، ارتباطات شفاهي.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا