دست حمید منوچهری به «درخت خرمالو» نرسید اما …+ویدئو


نمایش «درخت خرمالو» این روزها از در حال پخش است؛ نمایشی که مرحوم متن آن را خوانده و قرار بود بسازد اما عمرش کفاف نداد. با این حال این نمایش نیمه‌کاره نماند تا توسط پسر هنرمند، امیر منوچهری ساخته شود.

به گزارش پایگاه خبری آموزشگاه رسانه، امیر منوچهری ـ فرزند حمید منوچهری ـ با اعلام خبر پخش نمایش «درخت خرمالو»، یادآور شده است که این نمایش ـ نوشته بهناز بستاندوست ـ آخرین نمایشنامه‌ای بود که پدرش خواند اما متاسفانه نشد خودش کار کند.

امیر منوچهری بعد از درگذشت حمید منوچهری نمایش «درخت خرمالو» را ساخت و حالا از رادیو نمایش پخش می‌شود.

داستان نمایش «درخت خرمالو» حول روابط یک خانواده می‌چرخد. خانواده‌ای که حلقه اتصال به همدیگر را گم کرده‌اند. پدری بیمار و خانه‌نشین. دختری که همسر آتش نشانش را به تازگی از دست داده و با پسر کوچکش که با مرگ پدرش کنار نمی‌آید دچار چالش شده و از طرفی رتق و فتق امور مالی زندگی‌اش هم بار دیگری بر دوشش انداخته است. نفر دیگر این خانواده دختر دیگری است که خودش را وقف پدر و مادرش کرده است. ازدواج نکرده و حالا که به میانسالگی نزدیک شده و دچار بیماری قلبی است در نگهداری پدر و درمان قلب ضعیف خودش درمانده است. دختران راه نزدیکی به هم را با تلاش خاله مهری و با گذر از چالش‌هایی پیدا می کنند. درخت خرمالو و مهر خانه پدری بار دیگر خانواده را گرد هم جمع می کند و حفره‌های ایجاد شده طی این سال‌ها با نزدیکی و صمیمیتِ دوباره با هم پر می‌شود.

نمایش «درخت خرمالو» به نویسندگی بهناز بستان دوست، کارگردانی امیر منوچهری، تهیه‌کنندگی مهدی نمینی مقدم، افکتوری محمدرضا قبادی فر، صدابرداری رضا طاهری و با هنرمندی رویا فلاحی، محمد آقامحمدی، سیما خوش چشم، ماکان رضایی پور، مهرخ افضلی، ناهید مسلمی، وحید منوچهری، آسیه گرجی، امیر منوچهری، راضیه مومیوند، شیما جانقربان، نوشین حسن زاده، فریبا طاهری و رامین پورایمان تولید شده است.

«درخت خرمالو» هر شب ساعت ۲۳ و ۳۰ دقیقه از رادیو نمایش پخش می شود و ساعت ۵ و ۳۰ دقیقه تکرار می شود.

حمید منوچهری ۱۱ تیرماه امسال از دنیا رفت. بیش از ۶۰ سال صدای این هنرمند در رادیو و دوبله شنیده شد.

منوچهری در سال ۱۳۳۶ در شانزده سالگی با نمایش‌های رادیویی و یک سال بعد از طریق هوشنگ کاظمی با حرفه دوبله آشنا شد. او در سال ۱۳۴۲ با کمک نصرت الله محتشم به رادیو ایران آمد و در سال ۱۳۵۱ کارگردانی برنامه کودک رادیو را بر عهده گرفت، منوچهری تا سال ۱۳۵۷ چندین برنامه دیگر را کارگردانی کرد.

او علاوه بر گویندگی در فیلم های سینمایی همچون «مشت و تفنگ شکسته»، «شیطان صفتان»، «ماموریت»، «چهره دوم سقوط»، «جغدها» و مجموعه‌های تلویزیونی «یکی از این روزها»، «داستان یک زندگی» و «معمای شاه» به عنوان بازیگر ایفای نقش داشته است.

بخشی از اجرای نمایش رادیویی «درخت خرمالو» در ویدئوی زیر قابل مشاهده است:

انتهای پیام


منبع:خبرگزاری ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا