داشتن "صداقت" مهمترین اصل در حوزه خبرنگاری



ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد امام جمعه دهدشت صداقت در خبر را از مسائل مهم در این حوزه عنوان و بیان کرد: تقوای رسانه‌ای در نقدها رعایت شود، برخی محاسن، ظرفیت و خدمات را نمی‌بینند و صرفا از زاویه بدبینی به مسائل نگاه می‌کنند.

حجت‌الاسلام علی وحدانی‌فر در نشست تجلیل از خبرنگاران دهدشت اظهار کرد: اگر امروز مسئله عاشورا جهانی شده است علت آن راویان حادثه بودند و با ثبت وقایع به نسل‌ها رسید.

وی افزود: روایت حضرت زینب(س) دستگاه یزیدیان را از بین برد.

امام جمعه دهدشت با بیان اینکه اگر امروز خدمتی وجود دارد زحمات و تلاش خبرنگاران است، گفت: رسالت صاحبان قلم در جامعه باید نقش فرهنگی داشته داشته باشد، روز خبرنگار باید برجسته‌تر شود.

وی از تقویت سواد رسانه‌ای، بیان اطلاعات دقیق در نابسامانی و ناهنجاری‌های جامعه، به عنوان ویژگی‌های یک خبرنگار موفق نام برد و تصریح کرد: یک خبرنگار موفق ضمن آشنایی با حوزه‌های مختلف، باید قلمش نلرزد و لکنت زبان نداشته باشد.

حجت‌الاسلام وحدانی‌فر صداقت در خبر را از مسائل مهم در این حوزه عنوان و بیان کرد: تقوای رسانه‌ای در نقدها رعایت شود، برخی محاسن، ظرفیت و خدمات را نمی‌بینند و صرفا از زاویه بدبینی به مسائل نگاه می‌کنند.

وی با بیان اینکه از مهم‌ترین فاکتورهای موفقیت هر کشور رسانه است گفت: رسانه‌ها ضمن اخبار امیدبخش، تعهد، تدین، ایمان و باور و نیت خالص در خبر داشته باشند. متاسفانه برخی برای جذب مخاطب گاهی آمار و ارقام خلاف واقع بیان می‌کنند.

وی از عدم حضور برخی خبرنگاران در نماز جمعه گلایه کرد و گفت: نماز جمعه مهم‌ترین رسانه کشور است می‌طلبد رسانه‌ها در این فریضه عبادی سیاسی حضور پیدا کنند.

امام جمعه دهدشت از رسانه‌ها به عنوان مبلغان فرهنگی نام برد و تصریح کرد: متاسفانه برخی خبرنگاران نماینده اینترنشنال و بی بی سی و خبرهای ناامید کننده و سیاهنمایی انتشار می‌دهند.

به گزارش پایگاه خبری آموزشگاه رسانه، با توجه به دغدغه‌مندی امام جمعه دهدشت در پیگیری پروژه‌ها و سایر امورات شهرستان، خبرنگاران در این نشست با طرح سوالات خود خواستار بررسی و رفع مشکلات این پروژه‌ها از جمله (مسکن مهر، ورودی‌ها، معضلات فرهنگی، طرح بازآفرینی شهری) از حجت‌الاسلام وحدانی‌فر شدند، که امام جمعه با سعه صدر پاسخگوی خبرنگاران بود و گفت: نهاد امام جمعه نهادی نظارتی و متعلق به رهبری و ظرفیت در همه حوزه‌ها دارد.

وی تصمیم‌گیری‌های احساسی با نگاه قومی قبیله‌ای را از معضلات شهرستان عنوان و افزود: خبرنگاران با آگاهی بخشی فرهنگی این فضا را از بین ببرند.

وحدانی فر جایگاه امام جمعه را پیگیری مشکلات مردم دانست و اظهار کرد: کسانی که احساس می‌کنند منافع آنها در خطر است و امام جمعه را در خطبه‌خوانی می‌دانند، تصور می‌کنند بازدیدها، سرکشی و پیگیری‌های امورات مردم جنبه سیاسی دارد.

انتهای پیام


منبع:خبرگزاری ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا