خنثی سازی القائات رسانه‌ای دشمن نیازمند آگاهی بخشی به مردم است



به گزارش پایگاه خبری آموزشگاه رسانه، احمد قدیری در نشست کارگاه آموزشی جنگ شناختی و عملیات روانی ویژه مدیران روابط عمومی استان مرکزی اظهار کرد: عملیات روانی و رسانه‌ای دشمن در خلأ شکل نمی‌گیرد بلکه مبتنی بر برخی ایرادها و ضعف‌های موجود در کشور است.

این استاد دانشگاه افزود: دشمن نیز با استناد به این ضعف‌ها و با انجام اقدامات رسانه‌ای و عملیات روانی به آنها ضریب می‌بخشد و یک نقطه سیاه را چند برابر جلوه می‌دهد که از این رو باید ضعف و عیوبی که در حفره‌های اداری و سازمانی وجود دارد را برطرف کنیم.

قدیری افزود: خنثی‌سازی سیاه‌نمایی‌های دشمن ابتدا در گرو رفع حفره‌ها و در مرتبه بعد مواجهه درست رسانه‌ای و بیان کردن واقعیت‌ها و نقاط مثبت است.

وی تاکید کرد: روابط عمومی از مهم‌ترین بخش‌های ادارات و در واقع لبه بیرونی یک نهاد و مرتبط با مردم است، به گونه‌ای که روابط عمومی یک نهاد با اقدامات خود می‌تواند یک سازمان را به قهقرا بکشاند و یا اینکه عملکرد ضعیف آن را قوی جلوه دهد.

این حقوقدان عنوان کرد: سازمان‌ها و ادارات می‌توانند با ساماندهی روابط عمومی، مجموعه‌ای فعال و پویا داشته باشند تا بتوانند با شفافیت، پاسخگوی مطالبات مردم باشند.

قدیری گفت: با آگاه‌سازی مردم و شناخت ترفندها و عملیات روانی دشمن می‌توان گام‌های مؤثرتری در راستای خنثی‌سازی القائات رسانه‌ای دشمن برداشت.


منبع:خبرگزاری مهر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا