خروج منابع آگهی از استان اردبیل خیانت است



به گزارش پایگاه خبری آموزشگاه رسانه، ظهر پنجشنبه در آئین بزرگداشت در پارک بانوان در اردبیل اظهار کرد: با دفاع از حقانیت باید تلاش کنیم تا شاهد مظلومیت حق نباشیم و قطعاً تمام مدیران استانی سعی خواهند کرد تا با برنامه‌ریزی مشخص حامی و همراه رسانه‌های استان باشند.

وی ضرورت مدیریت آگهی‌ها را در استان با محوریت یادآور شد و تصریح کرد: در استان اردبیل ۱۲ میلیارد تومان منابع در این حوزه صرف می‌شود که ۸۰ درصد این منابع خارج از استان است که این در حقیقت خیانت در حق استان و رسانه‌ها است.

ضرورت حمایت بی‌چون و چرا از فضای رسانه‌ای استان را بیان کرد و گفت: هر چند رسانه‌ها و استان خالی از اشکال نیستند اما به جای تقابل، شایسته است مسئولان بیشتر را مد نظر قرار داده تا در مسیر پیشرفت و تعالی گام‌های مؤثری را برداریم.

عاملی مسئله اصلی استان را توجه جدی به مؤلفه پیشرفت و توسعه عنوان کرد و افزود: به دور از حاشیه‌ها باید در تشخیص و پیمودن این مسیر گام‌های جدی و مشارکت فراگیری را شاهد باشیم تا زمینه و بستر توسعه همه‌جانبه فراهم آید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: توسعه استان نیازمند همگرایی بیشتر و مطبوعات است و سعی ما بر این خواهد بود تا بعد از گذر از شرایط کرونایی که به حوزه رسانه‌ها و مطبوعات صدمه‌ای و لطمه‌ای واقعی وارد شده، یاریگر و حامی این جریان رسانه‌ای باشیم.

عاملی اضافه کرد: در انجام کارهای شایسته و متعهدانه باید تعامل و همراهی بیشتری را به جای تقابل شاهد باشیم تا با رفع دغدغه‌ها بتوان در مسیر رو به رشد و توسعه گام‌های جدی را برداشت.

وی ضرورت حل مشکل مسکن را در کنار ساخت مجتمع مطبوعاتی در استان یادآور شد و بیان کرد: در این زمینه آمادگی تأمین زمین، پرداخت و ساخت واحدهای مسکونی را برای تحویل به خبرنگاران متقاضی داریم.

عاملی ضرورت توجه جدی به پیشرفت و توسعه استان را یادآور شد و اظهار کرد: هم در بخش زیرساخت‌ها و هم تقویت نظام اقتصادی و فرهنگی استان برنامه‌ریزی‌های دقیقی را انجام دادیم که قطعاً با همراهی رسانه‌ها و حضور اصحاب رسانه در جبهه به راحتی می‌توان در این بخش‌ها موفق عمل کرد.

وی عمده شاخص‌های مد نظر را در مسیر توسعه استان توجه به زیرساخت‌ها به ویژه تقویت ارتباطات زمینی، ریلی و هوایی عنوان کرد و ادامه داد: باید بزرگراه شمال به جنوب استان تکمیل و در کنار آن بیس هوایی استان راه‌اندازی شود که تا یک ماه آینده خبرهای خوشی برای اهالی استان در این حوزه خواهیم داد.

عاملی عقب‌ماندگی‌های استان را در حوزه زیرساخت‌های آب و برق یادآور شد و تصریح کرد: در این حوزه نیز برنامه‌ریزی‌های مناسبی را انجام دادیم تا تأمین آب شرب شهرها و روستاها و همچنین ارتقای توان تأمین انرژی استان را در ابعاد مختلف شاهد باشیم.

وی از همراهی شورا و شهرداری در ساماندهی ورودی شهرها، حل مشکلات ترافیکی و توجه به عمران و آبادانی شهرها را یادآور شد و گفت: در تأمین زمین آبرومند و شایسته برای احداث مسکن نهضت ملی در اردبیل اقدامات خوبی آغاز شده و امیدواریم به سرعت تأمین زمین را در اردبیل برای شروع ساخت مسکن نهضت ملی شاهد باشیم.

عاملی از تدارک سه پروژه پیشران در شهرستان‌ها برای توانمندی اقتصادی شهرستان‌ها خبر داد و افزود: در حوزه فرهنگی نیز با همکاری نهادهای فرهنگی برنامه‌ریزی‌های مناسبی را مد نظر داریم که سرلوحه این برنامه‌ها در حوزه آموزش و پرورش است چرا که ما به تربیت نیروی انسانی کارآمد و تأثیرگذار نیاز داریم.

وی در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد: مطالبه‌گری از طریق رسانه‌ها مانع از رخوت و سستی خواهد شد و ما به راحتی می‌توانیم در کنار اخلاق‌مداری و رعایت انصاف، از نقدهای سازنده مطبوعات استقبال کنیم.

استاندار اردبیل برگزاری کنگره ۳ هزار و ۴۰۰ شهید استان را در ماه‌های آینده یادآور شد و اضافه کرد: به رغم همه تلاش مدیران، ما در مقابل جهادی که شهدا انجام دادند، ذره‌ای نتوانستیم جبران مافات کنیم و تلاشمان بر این است تا با حمایت از جریان مطبوعاتی و رسانه‌ای استان، ضعف‌ها و نقص‌های استان را با همدلی و همراهی بیشتر رفع کنیم.


منبع:خبرگزاری مهر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا