خبرنگار می تواند از ترک فعل مدیران جلوگیری کند


ایسنا/همدان ملایر را موذن جامعه دانست که می توانند از ترک فعل مدیران جلوگیری کنند وگفت: مسئولان برای جلوگیری از ترک فعل خود نیاز به اذان خبرنگاران دارند.

به گزارش پایگاه خبری آموزشگاه ، حجت الاسلام محمد باقر برقراری دوشنبه ۲۴ مرداد ماه در دیدار با اصحاب رسانه شهرستان ملایر اظهار کرد: خبرنگار با ثبت خبر اجازه گم یا محو شدن اخبار در قطعه ای از تاریخ را نمی دهد.

برقراری ادامه داد: امروز ثبت بسیاری از کتاب های تاریخی، مدیون کسانی است که این اتفاقات را ثبت و ضبط کرده‌اند.

 وی با بیان اینکه فرهنگ ما مدیون این افراد است، گفت: اگر خبرنگار نبود، اتفاقات و اخبار در همان زمان می ماند و فراموش می شد.

برقراری خطاب به خبرنگاران مطرح کرد: به دنبال اخبار ماندگار و عبرت آموز باشید و از اخبار بی ارزش دوری کنید.

وی عدم حب و بغض در نشر اخبار را یکی از ویژگی های یک خبرنگار برشمرد و افزود: پیش داوری، فضاسازی و قضاوت به نفع خود یا اشخاص دیگر به دور از شان خبرنگار است.

برقراری با بیان اینکه خبرنگار باید خبر خود را کارشناسانه و از منبع موثق نقل کند، تصریح کرد: خبرنگار باید اهداف متعالی را در انتشار اخبار دنبال کند و انتشار خبر سلیقه ای نباشد.

امام جمعه ملایر از کار خبرنگاران بعنوان کاری بزرگ و ارزشمند یاد کرد و گفت: خبرنگاران باید راه و روش اهل بیت(ع) را پیش گرفته و الگویی عملی برای دیگران باشند و با الگو بودن نقش آفرینی کنند.

وی خبرنگاران را موذن جامعه دانست که می‌توانند از ترک فعل مدیران جلوگیری کنند و یادآور شد: مسئولان برای جلوگیری از ترک فعل خود نیاز به اذان خبرنگاران دارند.

برقراری خطاب به خبرنگاران شهرستان تاکید کرد: شما باید با بیان نواقص، مشکلات، نیازها و مطالبات مردم این خط و مشی را به مسئولان بدهید که نواقص و ضعف ها را احساس و آن را  رفع و نقاط قوت را تقویت کنند.

وی از خبرنگاران خواست در راستای معرفی دو برند جهانی منبت و انگور شهرستان تلاش کنند و گفت: اصحاب رسانه شهرستان باید  مطالبات مردم را به گوش مسئولان برسانند.

 وی با اشاره به ظرفیت های شهرستان در حوزه صنایع تبدیلی اظهار کرد: ایجاد صنایع تبدیلی در ملایر می‌تواند تحول عظیمی در راستای توسعه اقتصادی شهرستان به دنبال داشته باشد.

امام جمعه ملایر در بخش دیگری واقعه عاشورا را قرار گرفتن تمام اسلام در برابر تمام کفر دانست و خاطرنشان کرد: اگر واقعه عاشورا به روایت حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) ثبت نمی‌شد، ممکن بود آیندگان تاریخ عاشورا را به غلط ثبت کنند.

برقراری تاکید کرد: آزادی خواهان جهان از امام حسین(ع) الگو می گیرند و این به برکت اخباری است که به درستی ثبت شده است.

وی با اشاره به صحبت‌های شهید حاج قاسم سلیمانی مبنی بر اینکه «انسان مومن باید تهدیدها را به فرصت تبدیل کند»، اظهار کرد: فرصتی که در تهدید است، در خود فرصت نیست و خبرنگاران باید تهدیدها را به فرصت تبدیل کنند .

برقراری به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر ارائه کار فرهنگی درست و تمیز اشاره و خاطرنشان کرد: خبرنگاران باید کار فرهنگی تمیز ارائه دهند چرا که کار فرهنگی تمیز هرگز گم نمی‌شود.

انتهای پیام


منبع:خبرگزاری ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا