خبرنگاران کرمانی صاحب‌خانه می‌شوند؟



ایسنا/کرمان عضو هیأت مدیره استان کرمان در مورد اقدامات و پیگیری انجام شده برای توضیحاتی ارائه کرد.

روح‌الله بادپروا در گفت و گو با ایسنا با اشاره به تلاش خانه مطبوعات استان برای حل مشکل مسکن خبرنگاران اظهار کرد: بحث مسکن یکی از مطالبات خبرنگاران بوده که البته پیچیده و با مشکلاتی روبرو است، در این رابطه مشاوری گرفته شده که در حال بررسی ابعاد قضیه هستند که بتوانند راهی پیدا کنند تا خبرنگاران با تسهیلات و اقساط بلندمدت و تسهیلاتی که توان بازپرداخت آن را داشته باشند، صاحب‌خانه شوند.

وی با بیان اینکه مسیر دشواری در این رابطه داریم، افزود: جلسات متعددی در این زمینه با مسئولین از جمله دکتر پورابراهیمی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس برگزار شده حتی در دیدار هیأت مدیره خانه مطبوعات استان با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی این قضیه مطرح و پیگیری شده است.

بادپروا ادامه داد: به طور کلی نتیجه مثبتی در زمینه مسکن خبرنگاران گرفته نشده اما پیگیری در حال انجام است تا این قضیه رقم بخورد.

رئیس نمایندگی خانه مطبوعات شهرستان‌های و انار در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: در حال حاضر ۹ رسانه مکتوب مجوز دار شامل ۳ ماهنامه و ۶ هفته‌نامه و ۱۴ پایگاه خبری مجوزدار در شهرستان رفسنجان داریم که از این تعداد ۱۲ پایگاه خبری فعال هستند. همچنین ۵ پایگاه خبری در نوبت اخذ مجور می‌باشند.

وی بیان کرد: خانه مطبوعات شهرستان‌های رفسنجان و انار ۱۰۰ عضو دارد که ۷۲ نفر آنها عضو اصلی و ۲۸ نفر عضو افتخاری هستند. که در رسانه‌های مختلف شهرستان فعالیت می‌کنند.

نقش پررنگ رسانه‌های رفسنجانی در سیل اخیر

عضو هیأت مدیره خانه مطبوعات استان کرمان به سیل اخیر در رفسنجان اشاره و با ستایش اطلاع‌رسانی شبانه‌روزی رسانه‌های رفسنجان، گفت: در سیل اخیر رسانه‌های شهرستان رفسنجان در اطلاع‌رسانی بسیار خوب عمل کردند. با توجه به اینکه بنده در ستاد بحران حضور داشتم، بطور مرتب اخبار، اطلاعیه‌ها و هشدارهای ستاد بحران در رسانه‌ها به سرعت منتشر می‌شد.

بادپروا خاطرنشان کرد: استاندار نیز در مراسم در کرمان به نقش پررنگ رسانه‌های رفسنجان در سیل اخیر اشاره و از آنان تمجید کردند که جا دارد ما نیز به نوبه خود بار دیگر از همکاری و همراهی اهالی رسانه شهرستان رفسنجان در اطلاع‌رسانی سیل اخیر چه با انتشار اطلاعیه‌ها، هشدارها و اخبار ستاد بحران و چه با حضور در صحنه، پخش زنده، اطلاع‌رسانی کمک به سیل‌زدگان و … تشکر کنیم.

اقدامات نمایندگی خانه مطبوعات رفسنجان و انار

رئیس نمایندگی خانه مطبوعات شهرستان‌های رفسنجان و انار در ادامه به اقدامات صورت گرفته توسط این نمایندگی پرداخت و گفت: با تشکیل چهار کارگروه آموزش، رسانه‌های مکتوب، رسانه‌های مجازی و نمایندگی خبرگزاری‌ها و کارگروه خبرنگاران مسائل اصحاب رسانه را به صورت تخصصی‌تر دنبال کردیم.

وی ساماندهی اعضاء و رفع مشکلات عضویت در خانه مطبوعات، اختصاص وام ۱۰ میلیون تومانی خانه مطبوعات استان به خبرنگاران شهرستان، اختصاص مکان نمایندکی خانه مطبوعات شهرستان توسط شهرداری و افتتاح آن، برگزاری دوره آموزشی مقدماتی سواد رسانه‌ای با همکاری شهرداری و دوره آموزشی مقدماتی خبرنگاری با همکاری خانه مطبوعات استان، برگزاری جلسات متعدد با اعضا، پیگیری و رسیدگی به امور صنفی اصحاب رسانه را از جمله اقدامات انجام شده برشمرد.

بادپروا افزود: پیگیری واکسیناسیون کرونا خبرنگاران، اهداء بسته‌های عیدانه در دو نوبت، دیدار با مدیران مسئول رسانه‌ها و بازدید از دفاتر رسانه‌های شهرستان، پیگیری برای اعطای وام خرید تجهیزات به خبرنگاران با همکاری دفتر نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس، برگزاری آنلاین مراسم روز خبرنگار در سال ۹۹ و ۱۴۰۰ با همکاری مجتمع مس سرچشمه و باشگاه مس رفسنجان از دیگر فعالیت‌های خانه مطبوعات شهرستان‌های رفسنجان و انار بوده است.

وی افزود: برگزاری اردوی زیارتی قم و بازدید از نمایشگاه بزرگ کتاب تهران همراه اهداء کمک‌هزینه خرید کتاب با همکاری باشگاه مس رفسنجان نیز در سال جاری انجام شده است.

۱۶ شهریور؛ مراسم بزرگداشت روز خبرنگار در رفسنجان

رئیس نمایندگی خانه مطبوعات شهرستان‌های رفسنجان و انار در خصوص برگزاری مراسم روز خبرنگار در رفسنجان نیز توضیح داد: با توجه به همزمانی روز خبرنگار با روز عاشورای حسینی، برگزاری مراسم بزرگداشت روز خبرنگار در رفسنجان به تاخیر افتاد. طبق سنوات قبل، این مراسم قرار است با همکاری روابط‌عمومی مجتمع مس سرچشمه رفسنجان امسال روز چهارشنبه ۱۶ شهریورماه برگزار شود. ضمن اینکه با توجه به همراهی برخی خبرنگاران رفسنجانی با مواکب حسینی و حضور در پیاده‌روی باشکوه اربعین، رایزنی کردیم که زمان مراسم به جلو بیفتد تا همه اصحاب رسانه بتوانند در آن شرکت کنند.

به گفته وی، دورهمی اعضای خانه مطبوعات شهرستان‌های رفسنجان و انار نیز بزودی و در هفته جاری برگزار می‌شود که همراه با یکسری برنامه‌های فرهنگی خواهد بود.

انتهای پیام


منبع:خبرگزاری ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا