خبرنگاران سماجت کنند، ما پشتیبانی می‌کنیم



ایسنا/اصفهان معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان در مورد پاسخگویی مدیران به ان، گفت: سماجت از شما پشتیبانی از ما، شما پیگیری کنید  و هر مدیری که پاسخگو نبود را به دبیرخانه شورای اطلاع رسانی استان معرفی کنید.

محمدرضا جان نثاری در نشستی با خبرنگاران که امروز (دوشنبه، ۱۰ مرداد) برگزار شد، با اشاره به حضور نمایندگان ‌ها در جلسات شورای اطلاع‌رسانی استان، اظهار کرد: سیاست گذاری رسانه‌ای و اطلاع‌رسانی باید با استفاده از نظرات بدنه رسانه‌های استان باشد و دیدگاه‌های خبرنگاران را مستقیم از خود آنها شنید، بر این اساس ارتباط با خبرنگاران باید وسیع‌تر باشد.

وی با بیان اینکه در جهت ارتقا وضعیت رسانه‌ای استان می‌خواهیم از زبان خود اصحاب رسانه بشنویم چه کاری باید کرد؟ گفت: به نظر می‌رسد این حجم از نخبگان درگیر مسائلی هستند که نمی‌توانند مشکلات را حل کنند، درحالی که باید از ظرفیت خبرنگاران برای حل مسائل خودشان استفاده شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان افزود: تعادل بین بانوان و آقایان خبرنگار و تعادل بین جریانات مختلف سیاسی شرط برگزاری این جلسه بود.

رئیس شورای اطلاع رسانی استان اصفهان با بیان اینکه نقص اشکالی است که به خاطر شرایط به وجود آمده، اما عیب وقتی است که اشکال دست ساز است و می‌تواند وجود نداشته باشد، افزود: هدف ما از تشکیل این جلسه این است که اول عیب کار خودمان را بدانیم و حسن رسانه این است که عیوب را نشان می‌دهد. اگر مسئولی دنبال بهبود کار خودش باشد حتماً از رسانه استفاده می‌کند که هم نقایص و هم عیوب را نشان می‌دهد. مسئول دلسوز عیب خودش را می‌فهمد، نه اینکه روی آن سرپوش بگذارد.

وی با تأکید بر اینکه مسئولان باید در حوزه کاری خودشان جوابگوی رسانه‌ها باشند، تصریح کرد: شفافیت مطالبه دولت سیزدهم و پاسخگو بودن از شعارهای این دولت است، هر مسئولی می‌تواند برای اینکه اشکالات کارش معلوم نشود بگوید اطلاعات محرمانه است، اما فقط اگر شورای تأمین استان اطلاعاتی را نهی کرده باشد محرمانه است، در غیراین‌صورت همه اطلاعات باید منتشر شود.

دبیر شورای تأمین استان اصفهان با بیان اینکه ما داریم زیرساخت‌های رسانه‌ای را درست می‌کنیم، گفت: مسئولان باید پاسخگوی رسانه‌ها باشد و این موضوع را در جلسات اعلام کرده‌ایم. به خبرنگاران هم اعلام می‌کنیم اگر مسئولان پاسخگو نبودند به دبیرخانه شورای اطلاع رسانی استان اطلاع دهید.

جان نثاری مدنظر بودن هویت خبرنگاری برای خبرنگاران را موضوع بسیار ارزشمندی دانست که در این جلسه مطرح شد و افزود: ما تلاش می‌کنیم این هویت تا جایی که امکان دارد مشخص باشد، ساز و کار آن را هم اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فراهم می‌کند تا این وضعیت را اصلاح کنیم.

وی در مورد مسائل و مشکلات خاص خبرنگاران نیز گفت: برای کارهایی که می‌توان انجام داد شما پیشنهاد دهید و ما هم از تمام ظرفیتی که در اختیار استان هست استفاده می‌کنیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان در پاسخ به مطالبه ایسنا،گفت: عدالت رسانه‌ای مطالبه به حقی است و روابط عمومی استانداری باید شرایط تحقق عدالت رسانه‌ای را فراهم کند. هرکسی در بستر اجرایی قرار می‌گیرد خودش صاحب فکر و اندیشه سیاسی است و روی آن اصرار دارد، اما من معاون سیاسی امنیتی استان اصفهان هستم، اگر روی این عنوان به گرایش خاصی اصرار کردم عادل نخواهم بود، در واقع من می‌توانم اندیشه‌های خودم را داشته باشم، اما آزاد اندیش باشم.

وی با بیان اینکه به‌عنوان رئیس شورای اطلاع رسانی استان اگر از خبرنگاران پشتیبانی کنم مدیران هم متوجه موضوع می‌شوند، گفت: سماجت از شما پشتیبانی از ما، در موردی که مدیران پاسخگو نیستند شما پیگیری کنید ما هم حمایت می‌کنیم تا جوابگوی اصحاب رسانه باشند. وضعیت پاسخگویی کمی بهتر شده و ان‌شاءالله بهتر هم می‌شود.

رئیس شورای اطلاع رسانی استان در مورد مشکلات سفر رئیس جمهور به استان اصفهان نیز از خبرنگاران عذرخواهی کرد و افزود: باید اجازه بدهین صدای رسانه بلند باشد تا نیازی نباشد صداهای دیگر بلند باشد. صدای رسانه صدای مردم است و باید بلند باشد، حتی رسانه‌هایی که انتقاداتی دارند که گاهی ممکن است درست نباشد، اما باید اطلاع رسانی را به قدری قوی کنیم که صدای نابهنجار کمتر شنیده شود.

علی تمنایی، سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان نیز با اشاره به دعوت از رسانه‌های رسمی استان اصفهان برای حضور در این نشست، گفت: وزارت ارشاد در چند قالب از خبرنگاران حمایت می‌کند، از جمله برگزاری دوره‌های آموزشی که در دوره‌های گذشته نیز انجام شده و همچنان آمادگی برگزاری آن را داریم. یکی دیگر از حمایت‌ها در زمینه یارانه است که سال گذشته بیش از ۴ میلیارد تومان یارانه برای نشریات واریز شد.

وی ادامه داد: آگهی‌های دولتی موضوع بحث برانگیزی است، اما از طریق سامانه جامع رسانه‌ها انجام می‌شود و سال گذشته ۶ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان پول آگهی به نشریات دادیم که شفاف است و هیچ ابهامی در آن وجود ندارد.

به گزارش پایگاه خبری آموزشگاه رسانه، سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با اشاره به اینکه در استان اصفهان ۳۱۴ خبرنگار داریم، گفت: ۱۱۰ نفر از این خبرنگاران عضو صندوق بیمه ارشاد هستند و آمادگی داریم برای خبرنگارانی که بیمه نیستند این شرایط را فراهم کنیم. 

وی با بیان اینکه از نظر ما خبرنگار کسی است که در خانه مطبوعات که تشکل رسمی است عضو باشد، گفت: توصیه می‌کنم خبرنگاران حتماً در این تشکل عضو شوند.

انتهای پیام


منبع:خبرگزاری ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا