جشنواره مطبوعات؛ اهرمی برای تمرکز اصحاب رسانه در تولید اثر



ایسنا/ مدیر خانه استان زنجان گفت: یکی از تاثیرات برگزاری جشنواره مطبوعات زنجان در این چند سال، این بوده که اصحاب رسانه استان تمرکز بیشتری روی آثار خود داشته‌اند.

یوسف ناصر در گفت‌وگو با ایسنا، درباره برگزاری هشتمین دوره جشنواره مطبوعات استان زنجان، اظهار کرد: جشنواره مطبوعات امسال استان تغییراتی را در بخش جنبی و جوایز به همراه داشته‌ و جوایز این دوره از جشنواره روند افزایشی داشته‌ است.

وی افزود: در بخش اصلی جشنواره تغییری وجود نداشته‌ و علاقه‌مندان به شرکت در جشنواره تا ۵ مردادماه فرصت دارند تا آثار خود را در سایت جشنواره بارگذاری کنند که بعد از آن آثار جمع‌بندی شده و برای داوری به دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تحویل داده خواهد شد تا داوری صورت گیرد و در نهایت در روز اختتامیه نتایج اعلام خواهد شد.

این مسئول تصریح کرد: اختتامیه هشتمین جشنواره مطبوعات استان زنجان به دلیل مصادف شدن روز خبرنگار با ایام‌ تاسوعا و عاشورا با ۱۰ روز تاخیر در روز ۲۷ مردادماه برگزار خواهد شد.

ناصر با اشاره به اینکه شناسایی نقاط ضعف و قوت اصحاب رسانه استان یکی از اهداف برگزاری جشنواره است، ادامه داد: در جشنواره‌ها افراد آثار خود را در معرض قضاوت قرار می‌دهند و یکی از تاثیرات برگزاری جشنواره در این چند سال، این بوده که اصحاب رسانه استان تمرکز بیشتری روی آثار خود داشته‌اند و تمرکز روی آثار باعث ارتقای کیفیت آثار خبرنگاران استان می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: یکی‌ از راه‌های رفع نقاط ضعف، برگزاری دوره‌های آموزشی است و دوره‌های آموزشی و گواهی که توسط دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعطا می‌شود، معتبرتر و موثرتر است، به همین دلیل در تلاش هستیم تا امسال با همکاری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان دوره‌های آموزشی با همکاری دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار کنیم.

انتهای پیام


منبع:خبرگزاری ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا