جبلی: صداوسیما با پرداخت‌های غیرمعقول حامیان مالی به چهره‌ها موافق نیست



رئیس سازمان صدا و سیما گفت: صدا و سیما با پرداخت‌های غیر معقول حامیان مالی به چهره‌ها موافق نیست، اما این رویه‌ای است که از دوره‌های قبل وجود داشته و به تدریج در حال اصلاح است.

به گزارش پایگاه خبری آموزشگاه رسانه، پیمان جبلی در حاشیه جلسه امروز هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت: بر اساس سند تحول رسانه ملی امسال تنوع قابل توجهی در هر دو حوزه برنامه‌ها و میهمانان دعوت شده به برنامه‌ها داشتیم. همزمانی ماه مبارک رمضان و ایام نوروز هم به این تنوع کمک کرد و در کنار برنامه‌های رایج نمایشی و سرگرمی، برنامه‌های استعداد یابی شعر، مسابقات و پویش‌های جدید قرآنی، برنامه‌هایی با محوریت و حضور نخبگان ادبی و فرهنگی، برنامه‌های متمرکز بر تنوع اقوام ایرانی و … تهیه و پخش شد.

وی به تنوع میهمانان برنامه‌های ویژه تحویل سال نو امسال و سایر برنامه‌ها نیز اشاره کرد و گفت: در این برنامه‌ها طیف متنوعی از شعرا، ادبا و فرهیختگان، نویسندگان، نخبگان علمی، قهرمانان ملی، خانواده‌های شهدا و گروه‌های سرود مردمی و نمایندگان اقوام مختلف ایرانی علاوه بر چهره‌های مردمی، هنری، رسانه‌ای و ورزشی حضور داشتند.

رئیس صدا وسیما در پاسخ به سوالی در باره ادعاهای مربوط به مبالغ پرداختی به چهره‌ها گفت: تولید برنامه‌ها اعم از سریال‌ها و برنامه‌های تلویزیونی و ویژه برنامه‌های مناسبتی و … عموما بر اساس قرارداد کلی و توافق با حامیان مالی و تهیه کننده‌ها انجام می‌شود. ریز قراردادهای حامیان و تهیه کننده‌ها با میهمانان یا کارشناسان یا بازیگران، الزاما با هماهنگی و اطلاع شبکه‌ طرف قرارداد نیست و این امری رایج در تولید بر اساس قراردادهای موسوم به گلوبال است.

وی همچنین افزود: اگرچه صدا و سیما هم با پرداخت‌های غیر معقول حامیان مالی به چهره‌ها موافق نیست، اما این رویه‌ای است که از دوره‌های قبل وجود داشته و به تدریج در حال اصلاح است.

جبلی همچنین در پاسخ به سوالی در باره برنامه‌های رسانه ملی برای تحقق شعار سال گفت: به محض اعلام شعار سال جدید جلسات مفصلی در مرکز طرح و برنامه و شورای معاونان سازمان با هدف بررسی این موضوع و طراحی و برنامه ریزی محتوایی برای تحقق شعار سال برگزار و مقرر شد حداکثر تا هفته آینده مصادیق مشارکت مردمی در جهش تولید احصا شود و مطالبه و پیگیری اجرای اسناد بالا دستی و قوانین بر زمین مانده که در راستای تقویت مشارکت مردم و بخش خصوصی در تولید وضع شده در دستور کار قرار گیرد.

رئیس سازمان صداو سیما با اعلام اینکه طرح پیشنهادی اولیه به تفکیک راهبردهای شعار سال، برنامه‌ها و اهداف تهیه و در شورای معاونان سازمان به تصویب رسیده است، افزود: مقرر شد حداکثر تا هفته آینده طرح تفصیلی همراه با جدول زمان بندی و تعهدات برنامه سازی حوزه‌های مختلف اماده و ابلاغ شود.

وی همچنین تاکید کرد رسانه ملی خود نیز مخاطب جدی شعار سال یعنی جهش تولید با مشارکت مردم است و در سال جدید برنامه ریزی عملیاتی برای تقویت دسترسی تولیدات مردمی به آنتن رسانه ملی با هدف جهش تولیدات صدا و سیما انجام خواهد شد.

انتهای پیام


منبع:خبرگزاری ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا