تهیه لیست جامع خبرنگاران استان زنجان



ایسنا/ مدیرکل استان، از تهیه لیست جامع ان زنجان خبر داد.

امرالله حسنی صبح امروز (۲۳ مردادماه) در مراسم تجلیل از خبرنگاران شهرستان با بیان اینکه خداوند نعمت بزرگی به نام قلم به ما داده است که اگر درست استفاده نشود، تبدیل به نغمت می‌شود، اظهار کرد: بر اساس آموزه‌های دینی، همه نعمت‌هایی که خداوند به ما داده در روز قیامت مورد سئوال قرار خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه خبرنگاری جزو مشاغل سخت و حساس جامعه است، تصریح کرد: متاسفانه این شغل گاهی از سوی مسئولان مورد بی‌مهری قرار می‌گیرد که امیدواریم در دولت جدید بعضی از نقیصه‌هایی که در حوزه خبر و خبررسانی وجود دارد، برطرف شود.

حسنی با بیان اینکه پاسخ‌گو نبودن مدیران یکی از دغدغه‌های خبرنگاران به شمار می‌رود، تاکید کرد: در همین راستا در حوزه خبر و کلاس آموزشی برای مدیران برگزار خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با بیان اینکه دوره‌های آموزشی مختلفی برای خبرنگاران و روابط‌عمومی‌ها نیز برگزار خواهد شد، عنوان کرد: برگزاری دوره‌های آموزشی علاوه بر ارتقای سطح مهارت خبرنگاران به ارتقای ارتباطات مسئولان با خبرنگاران نیز کمک خواهد کرد.

حسنی با اشاره به موضوع بانک جامع خبرنگاران، عنوان کرد: لیستی که از خانه مطبوعات و سامانه جامع رسانه اخذ شده با لیستی که اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در اختیار داشت، تفاوت بسیار زیادی دارد که برای ساماندهی این امر از همه مطبوعات و خبرگزاری‌ها لیست خبرنگاران درخواست شده است.

این مسئول با توضیح این مطلب که این اقدام سبب شده بعد از چند سال بانک اطلاعات جامع از خبرنگاران استان تهیه شود، ادامه داد: از این پس نیز بر حسب این لیست عمل خواهد شد.

وی با بیان اینکه از نظر قانونی خانه مطبوعات در مرکز استان فعال است و شعبه دیگری نمی‌تواند داشته باشد، یادآور شد: برای حل مشکلات خبرنگاران می‌توان در شهرستان پیگیر راه‌اندازی انجمن صنفی بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با یادآوری اینکه موارد مربوط به بیمه و مسکن خبرنگاران از طریق اداره‌کل و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حال پیگیری است، متذکر شد: بسیاری از مشکلاتی که برای خبرنگاران برای ثبت‌نام در سامانه «ای‌رسانه» پیش آمده، ناشی از بارگذاری نادرست اطلاعات بوده است.

وی با بیان اینکه آگهی‌ها فعلا فقط برای روزنامه‌های دولتی بوده و برای هفته‌نامه‌ها و خبرگزاری‌ها نیست که این یکی از ایرادات سیستم است، تصریح کرد: گذر از این سبک سنتی به سبک جدید مدتی زمان‌بر خواهد بود، با این‌حال پیگیر این موضوع هستیم که از طریق رپرتاژ آگهی به هفته نامه‌ها کمک شود.

حسنی خاطرنشان کرد: در مورد فضای مجازی بعد از سه سال کارگروه فضای مجازی مجدداً راه‌اندازی شده است که قطعاً بازخورد این موضوع را در شهرستان‌ها شاهد خواهیم بود.

انتهای پیام


منبع:خبرگزاری ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا