تلویزیون سراغ پخش تله‌تئاتر مذهبی مجتبی یاسینی رفت


تله‌تئاتر «پیر وفا» به مناسبت آغاز ایام از امشب، هشتم مرداد ماه از روی آنتن می‌رود.

به گزارش پایگاه خبری آموزشگاه رسانه به نقل از روابط عمومی شبکه دو سیما، این شبکه همزمان با آغاز ماه محرم از امشب شنبه، ۸ مرداد ماه تله‌تئاتر پیر وفا را برای علاقمندان به مجموعه‌های نمایشی در جدول پخش برنامه‌های خود قرار داده است. این جایگزین سریال «وضعیت زرد» شده است.

تله‌تئاتر «پیر وفا» به کارگردانی مجتبی یاسینی، تهیه‌کنندگی مسعود رسام و نویسندگی سعید آل رسول در سال ۱۳۶۴ تولید شده است.

در پیر وفا بازیگرانی چون اسماعیل سلطانیان، زنده‌یاد کریم اکبری‌مبارکه، عبدالرضا اکبری، بهروز مسروری، علی عمرانی، جلیل فرجاد و عبدالرضا فیاضی به ایفای نقش پرداخته‌اند. از دیگر بازیگران این تله تئاتر می‌توان به رضا خندان، مجید بهشتی و جواد پیشه‌گر اشاره کرد.

در این زمینه بخوانید:

چرا کارگردان سریال های مذهبی سال‌ها از تلویزیون دور مانده است؟/ گفت‌وگو بامجتبی یاسینی

این مجموعه نمایشی درباره زندگی و فداکاری‌های «هانی بن عروه» است که جانش را برای کمک به یاران حسین بن علی (ع) و مسلم بن عقیل فدا کرد.

هانی بن عروه از محبان علی(ع) در کوفه بود که مسلم بن عقیل در خانه او ساکن می‌شود. جاسوسی به عنوان دوست وارد خانه هانی می‌شود و با دسیسه  به هانی تهمت می‌زنند که قصد کشتن عبیدالله را داشته و …

از دیگر عوامل این تله‌تئاتر می‌توان به کارگردان هنری: مجتبی یاسینی، کارگردان تلویزیونی: بیژن صمصامی، فیلمنامه: سعید آل رسول، تصویربرداران: اکبر عنبری، بیژن مؤمنی، جلال محمودزاده، مرتضی اصلان‌زاده و موسیقی: بیژن کامکار اشاره کرد.

این تله‌تئاتر از شنبه تا چهارشنبه ساعت ۲۱ و ۳۰ دقیقه از شبکه دو سیما می‌شود و بازپخش آن روز بعد ساعات ۱ و ۳۰ دقیقه بامداد، ۹ و ۴۰ دقیقه و ۱۶ و ۲۰ دقیقه خواهد بود.

تلویزیون سراغ پخش تله‌تئاتر مذهبی مجتبی یاسینی رفت

تلویزیون سراغ پخش تله‌تئاتر مذهبی مجتبی یاسینی رفت

تلویزیون سراغ پخش تله‌تئاتر مذهبی مجتبی یاسینی رفت

انتهای پیام


منبع:خبرگزاری ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا