تعداد اندکی از خبرنگاران کهگیلویه و بویراحمد حرفه ای کار می‌کنند



ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: تعداد اندکی از ان و رسانه های استان به صورت حرفه‌ای و با رعایت اصول خبری کار می‌کنند.

امین درخشان روز پنجشنبه ۲۰ مرداد۱۴۰۱ در مراسم گرامیداشت و تجلیل از خبرنگاران استان کهگیلویه و بویراحمد که با حضور استاندار و معاونین و اصحاب رسانه استان برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید محمود صارمی و شهید عبدیانی تنها شهید رسانه استان افزود: یاد و خاطره سید حمدالله خواهش نیک از خبرنگاران استان را گرامی بداریم و امروز در میان ما نیست و جای خالی او احساس می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد اظهارکرد: امسال روز خبرنگار با عاشورای حسینی تقارن پیدا کرده که موجب افتخار برای خبرنگاران است خبرنگاران امانتدارانی هستند که به مانند حضرت زینب در صحرای کربلا مطالبه‌گری و فریادگری دارند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: اگر به وضعیت رسانه‌ها نگاه کنیم استانی فعال در عرصه رسانه داریم بطوریکه ۱۱۹ پایگاه خبری چندین برابر کشور، ۴۲ نمایندگی روزنامه کشوری، پنج روزنامه استانی و ۱۵ نماینده خبرگزاری، دو ماهنامه، چهار فصلنامه در این استان با ۱۹۸ نفر عضو خانه مطبوعات فعال هستند که به لحاظ تعداد رسانه از استان‌های بزرگتر از خودمان نیز تعداد بیشتری رسانه داریم اما کیفیت خبر متوسط و توجه به اصول خبری و کمبود آموزش‌ها بر می گردد که بعد از محرم و صفر و هم در نیمه دوم سال دوره آموزشی فشرده با حضور اساتید برجسته کشوری در استان خواهیم داشت.

درخشان با بیان اینکه تعداد اندکی از خبرنگاران و رسانه های استان به صورت حرفه‌ای و با رعایت اصول خبری کار می‌کنند و تعداد آنها اندک هستند، تصریح کرد: خبرگزاری‌ها نقش عمده‌ای در بیان مشکلات و توسعه استان در سطح کشور دارند.

وی با بیان اینکه رسانه های محلی رشد قارچ گونه ای در این استان داشتند که باید به بُعد حرفه ای این عرصه توجه شود، ادامه داد: رسانه های و خبرنگاران خارج از قاعده تعداد بسیار زیادی وارد شدند که باید ساماندهی و پایش شوند البته این مشکل مختص به استان ما نیست.

وی در ادامه گفت: ساختار عضویت در خانه مطبوعات استان هم دچار اشکالاتی جدی است که در سطح کشور این اشکال وجود دارد قطعاً ساماندهی و پالایش رسانه ها و خبرنگاران انجام شود که با اصلاح ساختار خانه مطبوعات در کل کشور این وضغیت تغییر می کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه باید قدردان خدمات اصحاب رسانه باشیم، گفت: در بحران های اجتماعی مثل سیل، زلزله، کرونا و آتش سوزی‌ها و در سیل اخیر کارنامه موفق و درخشانی داشتند که قابل تقدیر است رسانه‌های استان با درک و فهم عمیق حساسیت‌ها را در ایام مختلف درک می‌کنند.

درخشان با بیان اینکه محدود کردن رسانه‌ها و مانع شدن از نقد در دستور کار استاندار و مسئولان استان نیست، عنوان کرد: اما نقد منصفانه و عالمانه در چارچوب قانون یک وظیفه مهم و رسالت خبرنگاران است.

درخشان افزود: نقد منصفانه را حمایت خواهیم کرد و هیچ گونه جای نگرانی نیست که رسانه‌های استان، ما را نقد منصفانه کنند و اگر رسانه‌ها موضوعی را به استاندار و مسئولان گوشزد کنند قطعاً پیگیری خواهد شد.

وی افزود: باید از استاندار بومی خود حمایت کرده و البته نقد منصفانه را نیز فراموش نکنید.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: استاندار بومی به بهمئی و زیلایی و نقاط محروم استان می‌رود و برای اولین بار از یک نقطه بسیار محروم بازدید می‌کند تا محرومیت‌ها برطرف شود بنابراین اصحاب رسانه هم باید پای کار باشند و کمک کنند.

به گزارش پایگاه خبری آموزشگاه رسانه، درخشان بیان کرد: جشنواره رسانه ای استان کهگیلویه و بویراحمد نیمه دوم امسال برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد: مشکل اصلی خبرنگاران کهگیلویه و بویراحمد مسکن است که با همکاری راه و شهرسازی این مشکل قابل حل است.

گفتنی است که در این مراسم علاوه بر چند نفر از خبرنگاران پیشکسوت از خبرنگاران استان کهگیلویه و بویراحمد به مناسبت روز خبرنگار تقدیر شد. همچنین پوستر جشنواره رسانه ای استان رونمایی شد.

انتهای پیام


منبع:خبرگزاری ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا