ترویج حق‌خواهی و مطالبه‌گری رویکرد جشنواره رسانه‌ای ابوذر است



ایسنا/خراسان رضوی دبیر ششمین گفت: نگاهمان این است که نسبت خود با نام ابوذر را پیدا کند و رفتار و منش او که حق‌خواهی و مطالبه‌گری است در این جشنواره جاری و ساری باشد.

فاطمه سهامی در نشست خبری ششمین دوره جشنواره ابوذر خراسان رضوی که امروز، ۱۰ مرداد ماه، در هتل فرهنگ و هنر مشهد برگزار شد، با اشاره به اینکه مشهد و خراسان رضوی ظرفیت‌های خوبی در زمینه فعالیت‌های ‌ای دارد، اظهار کرد: جشنواره ابوذر از لحاظ نام و برند جایگاهش را پیدا کرده است. زمانی می‌توانیم بگوییم جشنواره ابوذر به قله خود رسیده که مسیر ابوذرپروری برایش تعریف شده باشد.

وی افزود: ادعا نمی‌کنیم که برگزاری یک جشنواره می‌تواند باعث تحقق این هدف شود اما می‌توانیم شرایط را طوری بچینم که به این سمت حرکت کنیم.

دبیر ششمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر خراسان رضوی بیان کرد: اهالی رسانه می‌توانند حداکثر چهار اثر خود که از تاریخ یکم فرودین تا ۱۵ آذر ۱۴۰۱ منتشر شده است را در سایت جشنواره به آدرس aboozarfestival.com بارگذاری کنند. آثار ارسالی به دبیرخانه جشنواره تا دی ماه ۱۴۰۱ داوری می‌شود. جشنواره امسال در ۲ بخش تعاملی و رقابتی برگزار خواهد شد که بخش تعاملی شامل تلویزیون اینترنتی و همایش‌های دوماهانه گام و هم‌قدمان رسانه‌ای است.

سهامی تصریح کرد: بخش رقابتی جشنواره نیز شامل ۱۰ موضوع محوری و ۲ بخش ویژه است. امام رضا(ع)، ولی‌نعمت فکری، مادی، معنوی مردم، تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرینی، جهاد تبیین الگوی حکمرانی در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، رسانه، صنعت و فناوری‌های نوین و مکتب شهید سلیمانی بخشی از موضوعات این دوره از جشنواره است. دیگر موضوعات جشنواره شامل بسیج و دستاوردهای انقلاب اسلامی، مقابله با آسیب‌های اجتماعی، خانواده و مساله جمعیت و الگوی سوم، زن با هویت و نقش‌آفرین است.

وی عنوان کرد: زبان فارسی، هویت و وحدت، فرهنگ شهروندی و فردوسی، غیرت و حماسه دینی نیز از دیگر موضوعات این جشنواره است. همچنین بخش ویژه جشنواره با محوریت برنامه‌سازی فضای مجازی و پرونده ویژه رسانه‌ای برگزار خواهد شد.

دبیر ششمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر خراسان رضوی ادامه داد: آثار ارسالی می‌تواند در قالب‌های مکتوب، عکس و گزارش تصویری، اینفوگرافی، مستند، موشن‌گرافی و پادکست باشد.

انتهای پیام


منبع:خبرگزاری ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا