تداوم نقض فاحش حقوق خبرنگاران فلسطینی توسط رژیم صهیونیستی



به گزارش پایگاه خبری آموزشگاه رسانه به نقل از خبرگزاری آناتولی، کمیته «حمایت از حقوق ان» که مقر آن در بیروت قرار دارد اعلام کرد: همچنان به نقض گسترده حقوق خبرنگاران ی ادامه می‌دهد و در یک ماه گذشته، حداقل ۴۴ مورد نقض آزادی رسانه‌ای و حقوق خبرنگاران فلسطینی، در اراضی اشغالی فلسطین رصد شده است.

کمیته مذکور در گزارش ماهانه خود آورده است: نظامیان صهیونیست ماه گذشته به صورت عمدی «غفران وراسنه» خبرنگار ۳۱ فلسطینی را ترور و بعد از قتل او نیز به جسد او در اردوگاه «العروب» در الخلیل شلیک کردند.

گزارش مذکور می‌افزاید: بیش از ۱۷ خبرنگار فعال در نهادهای بین المللی، عربی و محلی بر اثر حمله مستقیم نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی و شهرک نشینان صهیونیست زخمی شدند.

در این گزارش آمده است: نقض حقوق خبرنگاران فلسطینی توسط رژیم صهیونیستی شامل تعرض لفظی، برخورد نژادپرستانه و تعرض فیزیکی از طریق شلیک مستقیم گلوله جنگی یا پلاستیکی صورت می‌گیرد که این اقدامات منجر به شکستگی، کبودی، خفگی ناشی از استنشاق گاز سمی و سوختگی شده است.

کمیته مذکور یادآور شد: علاوه بر بازداشت خبرنگاران فلسطینی توسط رژیم صهیونیستی، برخی خبرنگاران نیز از مسجدالاقصی اخراج شده و اجازه پوشش خبری نیافته اند.

در گزارش یاد شده عنوان شده است: بازداشت موقت یک بانوی خبرنگار فلسطینی طی ۳ ماه دو بار تمدید شده است و بیش از ۱۸ مورد ممانعت از عکاسی و انجام فعالیت حرفه‌ای در شهرهای قدس و الخلیل اشغالی رصد شده است.

همچنین بر اساس گزارش کمیته مذکور، رژیم صهیونیستی یک خبرنگار را مجبور به پرداخت جریمه مالی در قبال صدور حکم آزادی کرده است و بیش از ۲۷ مورد نقض حقوق خبرنگاران در چارچوب مقابله با محتواهای مربوط به فلسطین، در شبکه‌های اجتماعی ثبت شده است.


منبع:خبرگزاری مهر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا