بودجه خاصی برای جوانی جمعیت به ادارات و شبکه بهداشت ورامین پرداخت نشده است



ایسنا/تهران مسئول جوانی جمعیت شبکه بهداشت و درمان ورامین با بیان اینکه بودجه خاصی برای جوانی جمعیت به ادارات و حتی شبکه بهداشت پرداخت نشده است؛ خبر داد.

مریم هداوند خانی، مسئول جوانی جمعیت شبکه بهداشت و درمان شهرستان ورامین ضمن تسلیت شهادت خادم الرضا در سانحه بالگرد رئیس جمهور و هئیت همراه در گفت‌وگو با ایسنا گفت: روز 30 اردیبهشت ماه روز ملی جمعیت نامگذاری شده است و از این رو شبکه بهداشت و درمان متولی این امر بایستی اقداماتی را در جهت حمایت از قانون جوانی جمعیت در نظر داشته باشد که از ۷۳ ماده قانون جوانی جمعیت ابلاغ شده در آبان ماه ۱۴۰۰، ۲۰ ماده قانونی مرتبط به حوزه معاونت بهداشت می‌باشد که این برنامه‌ها در حوزه‌های مختلف از جمله آموزش و تغییر نگرش کارکنان و مردم، تجهیز و راه اندازی، پژوهش و فضاسازی در سطح شهر و ….. است که اجرا شد.

هداوند خانی در خصوص مقوله مهم آموزش اظهارکرد: در خصوص ناباروری، سقط جنین و تغییر نگرش کارکنان در قالب‌های مختلف، کارگاه‌های آموزشی برای پزشکان و ماماها و مراقبین سلامت در سطح شهرستان برگزار شده است و با توجه به اینکه یکی از معضلات جدی ما در جامعه سقط جنین می باشد از این رو دو دوره آموزشی نیز با حضور معاون دادستان شهرستان دراین خصوص در شبکه بهداشت و درمان برگزار شده است.

مسئول جوانی جمعیت شبکه بهداشت و درمان ورامین در خصوص استفاده از مرخصی زایمان برای کارکنان خانم اظهار کرد: طبق ماده 17 قانون جوانی جمعیت استفاده از مرخصی زایمان در حال حاضر در بخش دولتی اجرا می شود.

وی تخصیص بودجه برای امر پژوهش را مهم ارزیابی کرد و گفت: متاسفانه بودجه خاصی برای جوانی جمعیت به ادارات و حتی شبکه بهداشت پرداخت نشده است که برای این امر مهم نیازمند عزم دولت و مجلس محترم هستیم.

هداوند خانی با انتقاد از فضاسازی شهری گفت: طبق قانون بایستی یک سوم از فضای تبلیغاتی شهری برای فرزندآوری و جوانی جمعیت در نظر گرفته شود که با رایزنی‌های صورت گرفته ان شاءالله در آینده شاهد این امر خواهیم بود.

مسئول جوانی جمعیت شبکه بهداشت و درمان ورامین نقش اصحاب رسانه و فضای مجازی را مهم دانست و تصریح کرد: توسط روابط عمومی اداره در قالب های موشن گرافی، پوستر، خبر و … به اصحاب رسانه به صورت مرتب ارسال مطالب را داریم که مشخصاً با توجه به اینکه در حال حاضر اکثریت آحاد جامعه از فضای مجازی استفاده می کنند می توانیم بهترین بهره را از آن داشته باشیم.

 وی نقش ادارات و نهادهای دولتی را در اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت مهم دانست و اظهار کرد: با توجه به برگزاری قرارگاه جوانی جمعیت به مناسبت هفته ملی جمعیت در فرمانداری ویژه شهرستان و مشخص شدن نقش ادارات در قرارگاه مذکور، امید به اجرای هرچه بهتر قانون در ادارات سطح شهرستان هستیم.

هداوند خانی ادامه داد: آموزش، نگرش و فرهنگ سازی در حال انجام است تا در سال‌های بعد بتوانیم از این برنامه ریزی بهره برداری بهتری را شاهد باشیم.

مسئول جوانی جمعیت شبکه بهداشت و درمان ورامین افزود: با توجه به اینکه مشکلات اقتصادی در این حوزه تا حدی مشکل ساز است ولی موانع فرهنگی تاثیر بسزایی دارد و طبق تحقیقات صورت گرفته بیشترین موانع کاهش رشد جمعیت عوامل فرهنگی عنوان شده است؛ همچنین با توجه به سیاست‌گذاری های انجام شده در حوزه جمعیت، اهدای وام‌های فرزند آوری، وام‌های ازدواج، تخصیص مسکن و زمین توسط دولت محترم کمک مهمی در این پیشبرد اهداف و افزایش رشد جمعیت خواهد داشت.

انتهای پیام


منبع:خبرگزاری ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا