به بازی موش و گربه می‌ماند!


رییس جمهور فرانسه، و غیرقانونی شدن سقط جنین در آمریکا، سوژه‌های روزنامه‌های امروز جهان‌اند. در گوشه‌ای از خبرها نیز به تأثیر ورزش بر سرطان پرداخته شده است.

به گزارش پایگاه خبری آموزشگاه رسانه و به روایت گوینده پیشکسوت رادیو، ، مهمترین عناوین خبری روزنامه‌های جهان به شرح زیر است:

مکرون شگفت‌زده

عکس امانوئل مکرون، در میان انبوه پرچم‌های فرانسه در حال اهتزاز، در برابر هواداران خود، عکس روز و نخست روزنامه‌های فرانسه است. لوفیگارو نوشت: امانوئل مکرون، دوره دوم پنج ساله ریاست جمهوری خود را با دردسر خواهد گذراند.

پاریزین نوشت: دو ماه پس از انتخابات رئیس جمهوری فرانسه، مکرون، پا به مرحله پرخطری گذاشته است؛ سازش با احزاب دیگر در مجلس ملی فرانسه.
لوموند نوشت: مکرون، حتی در برابر هواداران خود، نامطمئن و شگفت‌زده است.

بازی موش و گربه

به بازی موش و گربه می‌ماند!

نگاه دیلی میل و گاردین به جنگ است. روزنامه‌های اروپا، عکس و خبر نخست خود را به پیشروی روسیه در اوکراین اختصاص داده‌اند. حرکت نیروی زمینی روسیه در یک هزار و پانصد کیلومتر مربع از خاک اوکراین که اکنون در تسلط آن است.

فایننشال تایمز نوشت: به بازی موش و گربه می‌ماند. اوکراین اگرچه محدود، اما با تجهیزات نظامی آمده از غرب، مجبور به جنگ با روسیه است. اوکراین بی آنکه تغییر اساسی در جنگ به بار آورد، با روسیه در جنگ است. عکس سربازان هر دو سمت جنگ، عکس روز و جهانی رسانه‌ها است.

غیرقانونی شدن سقط جنین

به بازی موش و گربه می‌ماند!

ضربه چکش دادگاه بر شیشه، آن را درهم شکسته است. این طرحی از «سیمون نورون‌ها» است که طرح روز در اکونومیست و دیگر روزنامه‌های انگلیس شده است. نوشته‌ی همراه این طرح می‌گوید: رای دادگاه عالی آمریکا درباره غیرقانونی شدن سقط جنین، آمریکا را دو پاره کرده است. شکافی که عمیق‌تر می‌شود. اکنون آمریکا نیاز به یافتن راهی مناسب‌تر برای این مساله آزارنده دارد. دیوان عالی، قانون آزادی سقط جنین را از سال ۱۹۷۳  غیرقانونی ساخت. با این کار آمریکا دوپاره شد. مخالف و موافق آن هر دو سو به اعتراض، به خیابان‌ها آمده‌اند.

در حاشیه خبرهای امروز آمده است:

تأثیر ورزش بر سرطان

به بازی موش و گربه می‌ماند!

تحرک حتی اندک اثرهای مفیدی بر انسان دارد. «آلیس آوانینی» در روزنامه ایتالیایی له رپوبلیکا، از تمرین‌ها  و حرکت‌های ورزشی برای بیماران سرطانی می‌گوید، آن چه در بیمارستان دانشگاه «ورونا» به آن عمل می‌کنند. تمرین‌ها و حرکت‌ها هرچند اندک، به بیماران سرطانی کمک بسیار می‌کنند؛ بیمارانی با  پیاده روی کم تا آن‌هایی که با دوچرخه، در کوه‌ها می‌رانند. تمرین، پیش از بیماری، به هنگام بیماری و پس از آن، نقش مهمی در مداوای بیمار دارد.

انتهای پیام


منبع:خبرگزاری ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا