بسته حمایت از رسانه ها در حال تدوین است



ایسنا/کرمان مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری های داخلی وزارت ارشاد گفت: داریم بسته حمایتی از ها را تدوین می کنیم تا به تصویب هیئت دولت برسانیم.

ایمان شمسایی امروز ۲۳ تیرماه در نشست صمیمانه با مدیران و اصحاب رسانه با تبریک فرا رسیدن عید غدیر اظهار کرد: سیاست دولت سیزدهم در زمینه رسانه به این شکل است که هم صنف برای ما مهم است و هم بحث حرفه ای و محتوا و نباید هیچکدام فدای دیگری بشود.

وی با اشاره به اینکه رویکردهای اخیر وزارت ارشاد ناظر به همین مباحث بوده، افزود: قانون جدیدی اضافه نشده اما برخی موارد سختگیرانه تر شده است.

شمسایی با تاکید بر اینکه صاحب امتیاز باید خبرنگار را بیمه بکند، افزود: سبد حمایتی وزارت ارشاد سبد محدودی است و نباید نشریات حتما قائم به یارانه باشند؛ ما داریم جواز کسب می دهیم.

مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری های داخلی وزارت ارشاد با اشاره به اینکه روزانه یک میلیارد تومان از رسانه ها حمایت می کنیم، بیان کرد: سال گذشته ۱۹۶ میلیارد تومان پول آگهی های دولتی و بیش از ۱۶۰ میلیارد تومان پول یارانه و خرید تضمیی از رسانه ها برای نهاد کتابخانه ها بوده است.

وی افزود: این در حالی است که رسانه های دولتی از یارانه محروم و خبرگزاری های دولتی از کل این موارد محروم بوده اند.

شمسایی تصریح کرد: آگهی دولتی در دست ما امانت است و باید حسن امانتداری را به جا بیاوریم و باید به رسانه ای یارانه بدهیم که بیشترین بازدهی را داشته باشد ضمن اینکه مشکلات ما زیاد است و مسائل حاکمیتی را نیز باید دید.

وی با اشاره به اینکه اگر بخواهیم عنصر مخاطب را کنار بگذاریم، رسانه ما متقاضی نخواهد داشت و باید به این مسئله توجه کرد، گفت: به دنبال افزایش تعرفه ها هستیم و داریم بسته حمایتی از رسانه ها را تدوین می کنیم تا به تصویب هیئت دولت برسانیم.

شمسایی با تاکید بر اینکه نگاه به رسانه های استانی و محلی تکلیف ماست، افزود: دنیا در بحث حرفه ای دارد به سمت لوکال و تخصص گرایی می رود.

به گزارش پایگاه خبری آموزشگاه رسانه، رحمان جلالی معاون استاندار و رییس شورای اطلاع رسانی استان کرمان نیز در این جلسه با اشاره به اهمیت جهاد تبیین اظهار کرد: در طرح جراحی اقتصادی و مردمی سازی یارانه ها اتفاقاتی در برخی استان ها افتاد، اما در استان کرمان با همکاری که رسانه ها با ما داشتند و وضعیت استان مدیریت شد و این را مدیون همه اصحاب رسانه هستیم که از همه تشکر می کنیم.

وی افزود: در دوره بیماری کرونا نیز اصحاب رسانه در آگاه سازی، اقناع سازی و رعایت پروتکل های بهداشتی روزانه به ما کمک کردند و یار ما بودند.

انتهای پیام


منبع:خبرگزاری ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا