بررسی نام‌گذاری معبری به نام "نادر طالب‌زاده"/بهسازی اطراف تئاتر شهر در دستور کار شهرداری تهران



سخنگوی شورای شهر تهران از بررسی برای نام‌گذاری معبری به نام “” در شورا خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری آموزشگاه رسانه، علیرضا نادعلی ظهر امروز در نشست خبری که به منظور روز شوراها برگزار شد در خصوص نامگذاری معبری به نام نادر طالب‌زاده گفت: نام‌گذاری معابر به نام افراد یک ترتیبی دارد که یا اهالی محل یا منطقه درخواست می‌کند که یک نام در معبری گذاشته شود و بعد در مرکز ارتباطات شهرداری تهران بررسی‌ها انجام خواهد گرفت و بعد از ارجاع به شورا نسبت به بررسی بیشتر در کمیسیون نام‌گذاری و پس از آن تصویب در صحن شورا اقدام می‌کنیم.

وی ادامه داد: اما گاهی بزرگان و هنرمندان پیشنهاد می‌کنند که نام فردی بر معابر گذاشته شود که از روز گذشته تاکنون نیز تماس‌هایی در خصوص نام‌گذاری معبری به نام “نادر طالب‌زاده” داشتیم و از آنجایی که این فرد شخصیت تاثیرگذاری بوده حتما در جلسه آتی کمیسیون نام‌گذاری انجام وظیفه خواهیم کرد.

سخنگوی شورای شهر تهران در مورد جابجایی رئیس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران نیز تصریح کرد: از مدت‌ها قبل بحث تغییر مدیر این سازمان مطرح بود و اینگونه نبود که به یک دفعه مدیر آن تغییر کند و تا لحظه آخر نیز آقای امرودی فعالیت خود را با حمایت شورا انجام داد.

وی درباره محدودیت در نامگذاری معابر از سوی کمیسیون نامگذاری گفت: به تهران خیابان جدید و یا معبری اضافه نشده است و به همین دلیل اکثر معابری که نامگذاری می‌شود از قبل نامی داشته است؛ اما تعداد تکرار نام‌ها در تهران زیاد است. مثلا ممکن است یک اسم ۱۶۰ بار بر روی معابر آمده باشد و حتی در یک محله یک اسم چند بار نامگذاری شده بود و همه این مسائل در نامگذاری‌های جدید لحاظ می‌شود.

نادعلی همچنین درباره چرایی واگذاری بررسی طرح ترافیک خبرنگاران به مرکز ارتباطات افزود: بررسی طرح ترافیک خبرنگاران پیش از این در معاونت حمل و نقل متمرکز شده بود؛ اما از آنجایی که سطح و جنس ارتباطات معاونت با خبرنگاران زیاد بود شاید مرکز ارتباطات بهتر بتواند این تعامل را برقرار کند. هر چند که به آنها سفارش کرده‌ایم سلیقه و گرایشات در بررسی‌ها دخیل نشود و تبعا اگر خبرنگاران گلایه‌ای داشته باشند ما در شورا آن را بررسی می‌کنیم.

وی در خصوص اجرای طرح گفت: مسئله در حواشی تئاتر شهر بیشتر از جگرکی‌ها است و آسیب‌های اجتماعی که به دلیل بی‌توجهی‌های مکرر در اطراف این محل ایجاد شده سبب شده است که ما جلسات زیادی با معاونت فرهنگی وزارت ارشاد داشته باشیم که با محوریت سازمان زیباسازی طرح بهسازی در دستور کار قرار گرفته است.

سخنگوی شورای شهر تهران به قرارگاه جمعیت اشاره کرد و افزود: این یک مسئله ملی است و برای موضوعات مهم می‌توان قرارگاه تشکیل داد و با نگاه قرارگاهی می‌توانیم هماهنگی ایجاد کنیم اما در این زمینه نباید افراط و تفریط صورت گیرد. چرا که می‌بینیم گاهی برای یک مسئله می‌توان ستاد کوچکی تشکیل داد اما مسئله جمعیت موضوع مهمی است که ما در آن عقب ماندگی نیز داریم و شهرداری می‌تواند در زمینه فرهنگی، تبلیغات و کارهایی از این مدل موثر باشد.

انتهای پیام


منبع:خبرگزاری ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا