اهالی رسانه می‌توانند در راستای ارتقای آگاهی و بصیرت مردم نقش‌آفرین باشند



ایسنا/چهارمحال و بختیاری معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری چهارمحال‌وبختیاری افزایش سطح آگاهی مردم را از رسالت‌های اصحاب عنوان کرد و گفت: مردم باید بدانند که انقلاب اسلامی در سال‌های گذشته و به ویژه در دولت سیزدهم چه خدماتی را برای مردم داشته است و اهالی رسانه می‌توانند در راستای ارتقای آگاهی، بینش و بصیرت مردم نقش‌آفرین باشند.

 محسن حسین‌میرزایی ۱۶ آبان‌ماه در «نشست تخصصی رسانه انقلاب، چالش‌ها و امیدها» با اشاره به اینکه امروز عزت ایران را مدیون خون شهدا هستیم، اظهار کرد: قدرشناس شهادت و ایثارگری شهدا هستیم و از حضور پر شور و نشاط مردم استان در راهپیمایی ۱۳ آبان و مراسم هفته استکبارستیزی نیز تشکر می‌کنیم.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی در سال ۵۷ نهال کوچکی بود که در مقابل طوفان حوادث آسیبی به آن وارد نشد، ادامه داد: این نهال کوچک امروز به درختی تنومند تبدیل شده است و حوادث امروز جز نسیمی نیست که حتی توان تکان دادن برگ‌های این درخت را نیز ندارد.

حسین‌میرزایی توضیح داد: امروز سیاست دشمن، پمپاژ ناامیدی در میان مردم و به ویژه نسل جوان و نوجوان است و یکی از کارکردهای رسانه و فرهنگ و کسانی که دل در گرو انقلاب و نظام دارند این است که در راستای امیدآفرینی نقش بسیار فاخر و تأثیرگذاری دارند.

وی افزایش سطح آگاهی مردم را یکی دیگر از رسالت‌های اصحاب رسانه عنوان کرد و گفت: مردم باید بدانند که انقلاب اسلامی در سال‌های گذشته و به ویژه در دولت سیزدهم چه خدماتی را برای مردم داشته است و اهالی رسانه می‌توانند در راستای ارتقای آگاهی، بینش و بصیرت مردم نقش‌آفرین باشند.

حسین‌میرزایی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب سه وظیفه «نقد و نظارت»، «اطلاع‌رسانی صادقانه»، و «طرح و تبادل افکار و آراء» را برای اصحاب رسانه قائل هستند، البته نقد باید آگاهانه، عالمانه، واقعی و صادقانه باشد. همچنین فعالان رسانه در راستای امیدآفرینی باید نقاط مثبت عملکرد نظام را نیز برای مردم تبیین کنند.

معاون سیاسی استاندار چهارمحال و بختیاری در ادامه با تأکید بر اینکه اگر همراهی مردم در کارها نباشد، کار ابتر خواهد ماند، گفت: انقلاب اسلامی از بدو شکل‌گیری تا دفاع مقدس و دوران سازندگی و غیره همواره همراهی مردم را با خود داشته است که سیاست دولت‌ها به‌ویژه دولت سیزدهم نیز ناظر بر همین همراهی و در میدان بودن مردم بوده است و استاندار و مسئولان همواره در میدان و در کنار مردم حضور دارند.

حسین‌میرزایی تقید به قانون و رعایت اخلاق را از دیگر مطالبات مقام معظم رهبری از فعالان رسانه برشمرد و تصریح کرد: اهالی رسانه باید دقت کنند مبادا عمداً یا سهواً با انتشار یک محتوا موجی از بداخلاقی را در استان ایجاد کنند؛ رسالت اهالی فرهنگ و رسانه ایجاد وفاق و همدلی در بین مردم و مسئولان است و این همدلی و هم‌افزایی باید به یک فرهنگ تبدیل شود.

وی بیان کرد: تکریم همدیگر چرخه‌ای است که باید فرهنگ‌سازی شود و اصحاب رسانه وظیفه دارند بر روی این مفهوم کار کنند تا فرهنگ احترام و تکریم و حُسن ظن در جامعه ساری و جاری شود. آنان باید نسبت به کوچکترین مطالب مسئولانه برخورد کنند و از ایجاد فاصله در بین افراد و سوءتفاهم پرهیز کنند.

حسین‌میرزایی با بیان اینکه هر شخصی به دنبال تعالی چهارمحال و بختیاری است باید به دنبال ایجاد وفاق و هم‌افزایی باشد، خاطرنشان کرد: مبادا رسانه‌ها با طرح مسائل کوچک و جزئی مسئولان را درگیر مسائل کوچک کنند چرا که در این‌صورت مسئولان به جای پیگیری مسائل مهم و نیازهای اساسی مردم، مشغول این موضوعات کوچک می‌شوند و ذهنشان معطوف بر مسائل جزئی می‌شود.

انتهای پیام


منبع:خبرگزاری ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا